V Divadle Drak věříme, že smyslem divadla je mimo jiné nastolovat otázky a témata, která jsou pro nás jako společnost aktuální či jsou naopak zcela univerzální a spojená určitou životní fází, jako je například období dospívání. Divadlo je místem, kde můžeme společně sdílet své radosti, ale i smutky či obavy. Inscenace, které pro své diváky vytváříme všechno toto nabízejí a s dětmi a mládeží komunikují vždy adekvátně jejich věku a potřebám na bázi otevřeného partnerského dialogu. Drak je pro mnoho dětí místem, kde přijdou do kontaktu s divadlem vůbec poprvé a postupně s ním dál rostou. Nejprve se jim dostane citlivé iniciace pro divadlo, pak se divácky propracovávají k větším a složitějším formám a tématům, abychom následně jejich očekávání plynoucí ze získané divácké zkušenosti opětovně provokovali, znejišťovali a otevírali jim nové obzory. Celý tento koncept nazýváme Pouť divadelní krajinou.
Současně chápeme, že ne každý si přeje, nebo je připraven tato témata s námi sdílet či prožívat. I za tímto účelem jsme navázali spolupráci s dětskou psychoterapeutkou, se kterou nové inscenace konzultujeme.
Ke každé inscenaci jsme pro vás také připravili krátké shrnutí témat, která zpracovává, a která by mohla být pro některé z vás znepokojivá či zúzkostňující, a použitých prostředků, které by mohly mít vliv na vaše zdraví.
Pokud byste si chtěli promluvit s někým z našeho týmu, abyste se o inscenaci dozvěděli více, než si zakoupíte vstupenky, kontaktujte prosím obchodní oddělení či divadelní lektorku.
Ke všem našim inscenacím také nabízíme pro školní skupiny lektorské programy, které pomohou citlivá témata nastolená v inscenaci v následné reflexi v kolektivu komunikovat.
Barbora Kamenická Pokorná a Šimon Spišák podle Louise Pergauda:
KNOFLÍKOVÁ VÁLKA
pro diváky od 8 let
Inscenace se dotýká citlivých témat jako je válečný konflikt, sociální či genderová nerovnost, domácí násilí a násilí na dětech nebo alkoholismus. V inscenaci několikrát zazní z úst dětských hrdinů vulgární výrazy. V jedné scéně se na jevišti objeví nahé siluety herců.
Karel Kratochvíl a Dominik Linka na motivy Williama Shakespeara:
SONETY
pro diváky od 15 let
Inscenace tématizuje hledání a objevování vlastní identity. V inscenaci se mluví o fyzické
intimitě i sexualitě, o společenských očekáváních okolí. Objevují se zde lehce erotické scény,
plastová figurína se stává cílem milostné touhy a adresátem neopětované lásky.
Tomáš Jarkovský a Jakub Vašíček podle Herberta George Wellse:
VÁLKA SVĚTŮ
pro diváky od 11 let
Inscenace zpracovává téma manipulace, vlivu a dopadu masových médií na společnost.
V inscenace se objevuje téma války včetně s ní spojeného násilí, invaze mimozemšťanů na zemi a apokalypsy. V některých se scénách se pracuje s vyšší intenzitou zvuku a živým snímáním hlediště pomocí průmyslové kamery.
Jiří Ondra, Barbora Kamenická Pokorná a Veronika Svobodová:
TICHOHOŘÍ GUMÁK
pro diváky od 6 měsíců
V představení není úplná tma, ale jeho součástí je práce se světlem: přítmí, střídání barev.
Používá se kouřový efekt.
Barbora Kamenická Pokorná a Jakub Vašíček:
SEDMERO KRKAVCŮ
pro diváky od 6 let
Inscenace zpracovává téma rodinného tajemství a s ním spojeného psychického traumatu. Pracuje s tmou, otevřeným ohněm na scéně, kouřem a v některých scénách také s vyšší intenzitou zvuku.
Peter Galdík a Tomáš Jarkovský:
ZAPSANÝ SPOLEK ČESKÝCH A SLOVENSKÝCH LOUTKÁŘŮ UVÁDÍ: KAŠPÁREK A ZBOJNÍK
pro diváky od 9 let
Inscenace je dvojjazyčná (hraje se v češtině a slovenštině). Na scéně se objevuje otevřený oheň.
Veronika Poldauf Riedlbauchová:
TO JE ANDĚLENÍ!
pro diváky od 3 let
V inscenaci se pracuje s tmou.
Tomáš Jarkovský a Jakub Vašíček podle Marka Twaina:
HUCKLEBERRY FINN
pro diváky od 10 let
Inscenace zpracovává téma rasismu. Zobrazuje násilí a užívání návykových látek (alkohol, tabák). Pracuje s otevřeným ohněm na scéně a kouřem.
Tomáš Jarkovský a Jakub Vašíček podle Sofokla:
ANTIGONA
pro diváky od 13 let
Inscenace zpracovává citlivá témata související s dospíváním, jako jsou rodinná traumata, sexualita, užívání návykových látek, sebepoškozování a sebevražda. Na scéně se používá otevřený oheň.
Veronika Poldauf Riedlbauchová:
DO HAJAN!
pro diváky od 3 let
Inscenace pracuje s tmou.
Tomáš Jarkovský a Jakub Vašíček:
ŠÍPKOVÁ RŮŽENKA
pro diváky od 6 let
Inscenace pracuje s tmou, kouřem a vyšší intenzitou zvuku v některých scénách.
Tomáš Jarkovský a Jakub Vašíček:
CESTA
pro diváky od 13 let
Inscenace zobrazuje užívání návykových látek, demonstrativní pokus o sebevraždu a obsahuje erotické scény. Na scéně se objevuje otevřený oheň, pracuje se kouřem a vyšší intenzitou zvuku v některých scénách. V inscenaci dochází k přímé interakci s diváky.
Tomáš Jarkovský a Kamil Bělohlávek:
O ZLATÉ RYBCE
pro diváky od 3 let
Inscenace pracuje s tmou a vyšší intenzitou zvuku v některých scénách. Zahrnuje scénu utonutí.
Dominika Špalková a kolektiv:
A NA NOZE PEVNINA
pro diváky od 4 let
Inscenace pracuje s tmou a vyšší intenzitou zvuku v některých scénách.
Tomáš Jarkovský a Jakub Vašíček:
BÍLÝ TESÁK
pro diváky od 9 let
Inscenace zpracovává témata rasismu, násilí a týrání zvířat. Zobrazuje užívání návykových látek (alkohol). Pracuje s kouřem, na scéně se objevuje umělá krev a otevřený oheň.
Pavel Vašíček
VYŠLA HVĚZDA NAD BETLÉMEM
pro diváky od 6 let
Inscenace pracuje s tmou, kouřem, otevřeným ohněm (svíčky) a obsahuje scénu metaforického zobrazování násilí (biblický výjev vraždění neviňátek).
Jiří Havelka a Marek Zákostelecký:
POSLEDNÍ TRIK GEORGESE MÉLIÈSE
pro diváky od 9 let
Inscenace zpracovává téma stárnutí a smrti. Zobrazuje užívání návykových látek (tabák). Pracuje s kouřem, tmou a vyšší intenzitou zvuku v některých scénách.