Vánoční putování

Příběh o tom, jak se v Betlémě narodil Ježíšek, děti už jistě slyšely. Ale staly se někdy samy Marií, která prosí o nocleh, pastýři, kteří jdou za hvězdou, třemi králi, kteří nesou dary, či králem Herodem, který se bojí o svůj trůn? Vydejte se s námi na vánoční putování, na jehož konci možná zjistíme, proč vlastně slavíme Vánoce a proč od Ježíška dostáváme dárky.

Tvůrčí program, při němž budou děti vstupovat do rolí, hrát hry a zpívat. Pomocí metod moderní dramatické výchovy se seznámí se základními událostmi příběhu narození Ježíše Krista, naučí se vánoční koledu a zamyslí se nad původním smyslem vánočních svátků a rituálu obdarovávání.  Zároveň však chce program sám být pro děti malým dárkem. Zážitkem, který s sebou přinese opravdovou sváteční atmosféru.

Program navazuje na RVP pro předškolní vzdělávání zejména ve vzdělávacích oblastech Dítě a jeho psychika, Dítě a ten druhý, Dítě a společnost. V RVP pro základní vzdělávání má úzkou vazbu zejména ke vzdělávacím oblastem Jazyk a jazyková komunikace (Český jazyk a literatura), Člověk a jeho svět a Umění a kultura a doplňující obor Dramatická výchova. Jeho náplň zároveň směřuje k rozvoji klíčových kompetencí, konkrétně Kompetencí k učení, Kompetencí komunikativních, Kompetencí sociálních a personálních. Program lze také provázat s obsahem průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova.

Vedou lektoři Divadla Drak.

Antigona – reflektivní workshop po představení

Jak se příběh Antigony týká nás? V čem jsou nám postavy této antické tragédie blízké a naopak?

Tyto otázky si zodpovíme formou her a aktivní reflexe po zhlédnutí představení. Přiblížíme se k postavám a jejich motivacím a společně budeme hledat body, ve kterých se antický svět dotýká toho našeho. Dílna studentům pomůže představení Antigona reflektovat po jeho zhlédnutí. Má za úkol prohloubit schopnost studentů vnímat a interpretovat dramatické umění. Klade velký důraz na vlastní aktivitu a interakci účastníků, stimuluje jejich tvůrčí schopnosti a přispívá k rozvoji jejich kooperativních a komunikačních dovedností. Studenti nejen získají informace vedoucí k lepšímu porozumění dílu a jeho zasazení do širšího kontextu, ale stanou se i vnímavějšími a citlivějšími diváky a jejich zážitek z návštěvy divadla bude umocněn.

Vedou odborní lektoři Divadla Drak.

Druhák 

Celoroční umělecko-vzdělávací projekt pro třídní kolektivy druhých ročníků středních škol 

V rámci pěti společných setkání nabízíme Vám a Vašim studentům: 

(Pokračování textu…)

4x Drak+ 

Čtyřdílná programová řada pro celé třídy napříč všemi ročníky středních škol 

Součástí programu je: 

Tři společné návštěvy divadla, během nichž třída zhlédne tři divadelní představení. 

Večerní představení je určeno pro samostatnou neorganizovanou návštěvu studentů bez pedagogického dozoru. Cílem je ukázat studentům divadlo jako místo, které mohou navštívit i na základě svého vlastního rozhodnutí a kde mohou nadále žít svůj kulturní život i nezávisle na školní docházce. 

*Alternativa: i čtvrté představení z řady může být v případě zájmu v dopoledních hodinách

Materiály, které pedagogům usnadní přípravu žáků na představení i jeho následnou reflexi. Jednoduché aktivity, navržené do prostředí klasické školní třídy, rozvíjejí téma inscenace a napomáhají umocnit zážitek z návštěvy divadla. Práce s tímto materiálem pomáhá rozvíjet diváckou gramotnost a koresponduje s RVP.   (Pokračování textu…)

Divadlo pro náctileté: Metody rozvíjení divácké gramotnosti dospívajících 

Dvoudenní akreditovaný seminář pro učitele, kteří pracují s dospívajícími 

Vzdělávacím cílem semináře je představit pedagogům nástroje k rozvíjení divácké gramotnosti žáků a studentů ve věku od třinácti let.  Seminář ukazuje divadelní umění jako příležitost k poznání světa i sebe sama, příležitost k diskusi, tříbení názorů, empatie a porozumění atd. a pomáhá učitelům tuto zkušenost zprostředkovat studentům.   Na příkladu konkrétní inscenace nabídne seminář inovativní metody přípravy na divadelní představení a jeho reflexe, které jsou přitažlivé pro dospívající a přispívají k rozvoji jejich aktivního diváctví.  

Nejbližší plánovaný termín semináře: 6. a 7. října 2022

Seminář pro pedagogy je akreditován MŠMT pod č. j. MSMT- 6756/2022-2-235, zaměstnavatel tedy může účastníkovi semináře hradit kurzovné, případně i cestovné z peněz určených na další vzdělávání pedagogických pracovníků.

(Pokračování textu…)

Antigona – workshop před představením

Divadelní workshop je přípravou na divácký zážitek a pozvánkou k hlubšímu vnímání představení. Studenti se seznámí s příběhem o Oidipovi, který je pro inscenaci Antigona velmi důležitý. Budou pracovat s pojmy typickými pro antické hry a mýty. Díky skupinové improvizaci a dalším divadelním technikám se ponoří hlouběji do souvislostí Sofoklových tragédií a budou mít možnost srovnat postoje zachycené v antických hrách s naším současným myšlením. Tuto dílnu můžeme uvést také ve vaší škole, pokud zájem studentů převyšuje naši kapacitu nebo pokud vám časový plán celého programu nevyhovuje. Dílna připraví studenty na představení Antigona. Klade velký důraz na vlastní aktivitu a interakci účastníků, stimuluje jejich tvůrčí schopnosti a přispívá k rozvoji jejich kooperativních a komunikačních dovedností. Studenti získají nejen informace vedoucí k lepšímu porozumění dílu a jeho zasazení do širšího kontextu, ale stanou se i vnímavějšími a citlivějšími diváky a jejich zážitek z návštěvy divadla bude umocněn.

Vedou odborní lektoři Divadla Drak.

Cesta – workshop před představením

Divadelní dílna připraví studenty na představení Cesta.

Cílem dílny je propojení témat inscenace s vlastními pocity a zkušenostmi studentů a budování jejich divácké otevřenosti. Zároveň je cílem uvést studenty do kontextu literárního a historického. Klade velký důraz na vlastní aktivitu a interakci účastníků, stimuluje jejich tvůrčí schopnosti a přispívá k rozvoji jejich kooperativních a komunikačních dovedností. Studenti získají nejen informace vedoucí k lepšímu porozumění dílu a jeho zasazení do širšího kontextu, ale stanou se i vnímavějšími a citlivějšími diváky a jejich zážitek z návštěvy divadla bude umocněn.

Vedou odborní lektoři Divadla Drak.

Cesta – reflektivní workshop po představení

Reflektivní workshop probíhá formou her a aktivní reflexe po zhlédnutí představení.

Přiblížíme se k postavám a jejich motivacím, seznámíme se s divadelními složkami inscenace a pojmenujeme je. Dílna studentům pomůže představení Cesta reflektovat po jeho zhlédnutí. Má za úkol prohloubit schopnost studentů vnímat a interpretovat dramatické umění. Klade velký důraz na vlastní aktivitu a interakci účastníků, stimuluje jejich tvůrčí schopnosti a přispívá k rozvoji jejich kooperativních a komunikačních dovedností. Studenti nejen získají informace vedoucí k lepšímu porozumění dílu a jeho zasazení do širšího kontextu, ale stanou se i vnímavějšími a citlivějšími diváky a jejich zážitek z návštěvy divadla bude umocněn.

Vedou odborní lektoři Divadla Drak.

PIMPRLATA ANEB VÝTVARNÁ DÍLNA PRO NEJMENŠÍ

Při nové výtvarné dílně se děti seznámí se základními principy loutkového divadla a vytvoří si svou vlastní originální loutku z ekologicky šetrných materiálů.

BYLO NEBYLO…

Vydejte se s námi na výpravu za pohádkou! Cestou společně zjistíme, že laskavost, tolerance, úcta ke starším a přijmutí jinakosti jsou hodnoty, které jsou důležité pro všechny lidi na celém světě. Během workshopu děti vstupují do rolí a hrou se seznamují s pohádkou Brémští muzikanti.

Nákupní košík0
Košík je prázdný!
Pokračovat v nákupu
Divadlo Drak
Right Menu IconEN