O zapomenuté loutce

To loutkové divadlo bylo kdysi nové a krásné a každý se o ně zajímal. Teď tu ale leží staré a zhroucené, je v něm nepořádek a nikdo si s ním nehraje. Něco mu totiž chybí. Ale co? Vydejte se s námi na záchrannou výpravu a pomozte vrátit život divadlu, na které už téměř všichni zapomněli.

Tvůrčí tematický program pomocí metod dramatické výchovy seznámí děti s příběhem rozbité loutky, která nemůže hrát divadlo. Děti se stanou hlavními aktéry příběhu. Podniknou dobrodružnou cestu plnou nástrah, budou plnit úkoly a překonávat překážky, aby si nakonec mohly celou pohádku samy zahrát. Možná na své cestě pochopí, že vysloužilé věci nemusíme hned vyhazovat… A staré loutky už vůbec ne.

Cílem programu je seznámit děti s principy a složkami loutkového divadla a vést je k šetrnému vztahu ke starým věcem. Prostřednictvím zážitku a přímé zkušenosti chceme v dětech budovat nejen kladný vztah k divadelnímu umění, ale i sebevědomý pocit, že jsou samy schopny pomáhat, řešit problémy a tvořit.


Program navazuje na RVP pro předškolní vzdělávání zejména ve vzdělávacích oblastech Dítě a jeho psychika, Dítě a ten druhý, Dítě a společnost. V RVP pro základní vzdělávání má úzkou vazbu zejména ke vzdělávacím oblastem Jazyk a jazyková komunikace (Český jazyk a literatura), Člověk a jeho svět a Umění a kultura a doplňující obor Dramatická výchova. Jeho náplň zároveň směřuje k rozvoji klíčových kompetencí, konkrétně Kompetencí k učení, Kompetencí komunikativních, Kompetencí sociálních a personálních. Program lze také provázat s obsahem průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova.

Za zdí

Účastníci se seznámí nejen s historickými reáliemi a událostmi minulého století, ale jsou také vedeni k hlubšímu zamyšlení se nad jejich příčinami a následky. Zakusí, že svoboda jedince je zásadní hodnotou, kterou nelze brát jako samozřejmost. Mohou se tak vcítit do životních situací lidí, kteří zlomovými okamžiky 20. století procházeli na vlastní kůži.

Dílna připraví žáky na představení Zeď aneb jak jsem vyrůstal za železnou oponou nebo pomůže toto představení reflektovat po jeho zhlédnutí. Má za úkol prohloubit schopnost žáků vnímat a interpretovat dramatické umění. Klade velký důraz na vlastní aktivitu a interakci účastníků, stimuluje jejich tvůrčí schopnosti a přispívá k rozvoji jejich kooperativních a komunikačních dovedností. Žáci nejen získají informace vedoucí k lepšímu porozumění dílu a jeho zasazení do širšího kontextu, ale stanou se i vnímavějšími a citlivějšími diváky a jejich zážitek z návštěvy divadla bude umocněn.


Dílna využívá převážně metody dramatické výchovy a vychází z principů učení zážitkovou formou. Je vystavěná tak, aby korespondovala s Rámcově vzdělávacími programy: Navazuje na vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět (Lidé kolem nás a Lidé a čas), Člověk a společnost a Umění a kultura. Její náplň zároveň směřuje k rozvoji klíčových kompetencí, konkrétně Kompetencí k učení, Kompetencí k řešení problémů, Kompetencí komunikativních, ale i Kompetencí sociálních a personálních. Tvůrčí dílnu lze také provázat s obsahem průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova a Mediální výchova nebo s doplňujícími vzdělávacími obory Dramatická výchova a Filmová/ audiovizuální výchova.

Vedou odborní lektoři divadla Drak.

Pozn. V případě zájmu lze dílnu objednat i samostatně, bez návaznosti na zhlédnutí divadelního představení.

Loutka na provázku

Každý účastník workshopu dostane sadu potřeb k výrobě dřevěné marionety. Cestou jednoduchých úkonů si pod vedením zkušeného školitele vyrobí vlastní originální exemplář. Se svou loutkou se naučí hrát divadlo a nakonec si ji odnese s sebou domů.

Workshop je součástí projektu Divadlo na vlastní kůži. Projekt umožňuje dětem vyzkoušet si v několika samostatných workshopech profese, které se podílejí na vzniku divadelní inscenace. Na základě vlastní praktické zkušenosti se děti seznamují s tajemstvím výroby divadla, učí se divadlo vnímat a rozumět mu. Všechny workshopy však také přispívají k rozvoji osobnosti a mají přesah do běžného života. Především se zaměřují na rozvoj kreativity, probouzí fantazii, rozvíjí citlivost a zlepšují komunikační dovednosti dětí.

Workshop lze kombinovat s komentovanou prohlídkou muzea loutek, návštěvou divadelního představení Divadla Drak nebo s účastí na dalším workshopu či jiném vzdělávacím programu.

Vedou lektoři Divadla Drak.

Vánoční putování

Příběh o tom, jak se v Betlémě narodil Ježíšek, děti už jistě slyšely. Ale staly se někdy samy Marií, která prosí o nocleh, pastýři, kteří jdou za hvězdou, třemi králi, kteří nesou dary, či králem Herodem, který se bojí o svůj trůn? Vydejte se s námi na vánoční putování, na jehož konci možná zjistíme, proč vlastně slavíme Vánoce a proč od Ježíška dostáváme dárky.

——————————————————————————————

Tvůrčí program, při němž budou děti vstupovat do rolí, hrát hry a zpívat. Pomocí metod moderní dramatické výchovy se seznámí se základními událostmi příběhu narození Ježíše Krista, naučí se vánoční koledu a zamyslí se nad původním smyslem vánočních svátků a rituálu obdarovávání.  Zároveň však chce program sám být pro děti malým dárkem. Zážitkem, který s sebou přinese opravdovou sváteční atmosféru.

Program navazuje na RVP pro předškolní vzdělávání zejména ve vzdělávacích oblastech Dítě a jeho psychika, Dítě a ten druhý, Dítě a společnost. V RVP pro základní vzdělávání má úzkou vazbu zejména ke vzdělávacím oblastem Jazyk a jazyková komunikace (Český jazyk a literatura), Člověk a jeho svět a Umění a kultura a doplňující obor Dramatická výchova. Jeho náplň zároveň směřuje k rozvoji klíčových kompetencí, konkrétně Kompetencí k učení, Kompetencí komunikativních, Kompetencí sociálních a personálních. Program lze také provázat s obsahem průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova.

Vedou lektoři Divadla Drak.

 

Druhák 

Celoroční umělecko-vzdělávací projekt pro třídní kolektivy druhých ročníků středních škol 

V rámci pěti společných setkání nabízíme Vám a Vašim studentům: 

(Pokračování textu…)

4x Drak+ 

Čtyřdílná programová řada pro celé třídy napříč všemi ročníky středních škol 

Součástí programu je: 

Tři společné návštěvy divadla, během nichž třída zhlédne tři divadelní představení. 

Večerní představení je určeno pro samostatnou neorganizovanou návštěvu studentů bez pedagogického dozoru. Cílem je ukázat studentům divadlo jako místo, které mohou navštívit i na základě svého vlastního rozhodnutí a kde mohou nadále žít svůj kulturní život i nezávisle na školní docházce. 

Materiály, které pedagogům usnadní přípravu žáků na představení i jeho následnou reflexi. Jednoduché aktivity, navržené do prostředí klasické školní třídy, rozvíjejí téma inscenace a napomáhají umocnit zážitek z návštěvy divadla. Práce s tímto materiálem pomáhá rozvíjet diváckou gramotnost a koresponduje s RVP.   (Pokračování textu…)

Divadlo pro náctileté: Metody rozvíjení divácké gramotnosti dospívajících 

Dvoudenní akreditovaný seminář pro učitele, kteří pracují s dospívajícími 

Vzdělávacím cílem semináře je představit pedagogům nástroje k rozvíjení divácké gramotnosti žáků a studentů ve věku od třinácti let. 

Seminář ukazuje divadelní umění jako příležitost k poznání světa i sebe sama, příležitost k diskusi, tříbení názorů, empatie a porozumění atd. a pomáhá učitelům tuto zkušenost zprostředkovat studentům.  

Na příkladu konkrétní inscenace nabídne seminář inovativní metody přípravy na divadelní představení a jeho reflexe, které jsou přitažlivé pro dospívající a přispívají k rozvoji jejich aktivního diváctví.  

Nejbližší plánovaný termín semináře: 8 a 9. září nebo 6. a 7. října 2022

Seminář pro pedagogy je akreditován MŠMT pod č. j. MSMT- 6756/2022-2-235, zaměstnavatel tedy může účastníkovi semináře hradit kurzovné, případně i cestovné z peněz určených na další vzdělávání pedagogických pracovníků.

(Pokračování textu…)

Triky Georgese Mélièse

Dílna přivede žáky do doby, kdy lidé zděšeně utíkali před vlakem promítaným na filmové plátno a kdy jednoduché filmové triky byly považovány za zázrak. Žáci se seznámí s počátky kinematografie, zejména s osobnostmi bratří Lumiérů a Georgese Mélièse, a vyzkoušejí si základy filmové animace. Součástí dílny je i ukázka autentických filmových materiálů.

Dílna připraví žáky na představení Poslední trik Georgese Mélièse, nebo pomůže toto představení reflektovat po jeho zhlédnutí. Má za úkol prohloubit schopnost žáků vnímat a interpretovat dramatické umění. Klade velký důraz na vlastní aktivitu a interakci účastníků, stimuluje jejich tvůrčí schopnosti a přispívá k rozvoji jejich kooperativních a komunikačních dovedností. Žáci nejen získají informace vedoucí k lepšímu porozumění dílu a jeho zasazení do širšího kontextu, ale stanou se i vnímavějšími a citlivějšími diváky a jejich zážitek z návštěvy divadla bude umocněn.


Dílna využívá převážně metody dramatické výchovy a vychází z principů učení zážitkovou formou. Je vystavěná tak, aby korespondovala s Rámcově vzdělávacími programy: Navazuje na vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět (Lidé kolem nás a Lidé a čas), Člověk a společnost a Umění a kultura. Její náplň zároveň směřuje k rozvoji klíčových kompetencí, konkrétně Kompetencí k učení, Kompetencí k řešení problémů, Kompetencí komunikativních, ale i Kompetencí sociálních a personálních. Tvůrčí dílnu lze také provázat s obsahem průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova a Mediální výchova nebo s doplňujícími vzdělávacími obory Dramatická výchova a Filmová/ audiovizuální výchova.

Vedou odborní lektoři divadla Drak.

Pozn. V případě zájmu lze dílnu objednat i samostatně, bez návaznosti na zhlédnutí divadelního představení.

Kouzelná stínohra

Snáší se tma… rozžíhají se lampy… stíny pomalu ožívají…

Stínové divadlo – tajuplný vynález orientu – po staletí přitahuje děti i dospělé. Workshop Divadla Drak umožní účastníkům nahlédnout do kouzelného světa za prosvíceným plátnem. Pod vedením lektorů se stanou scénáristy, výtvarníky i loutkoherci. Vymyslí příběh, vytvoří loutky a nakonec ukryti v šeru přehrají vlastní krátké představení.

Stínové divadlo je nejen uchvacující divadelní technikou, ale motivuje také přímo fyzikální pokusy se světlem a stínem, světelnou propustností materiálů apod. Účastníci se jeho prostřednictvím naučí pracovat se symbolem, zkratkou a dalšími uměleckými prostředky, uplatní svou fantazii a tvořivost, rozvinou komunikační dovednosti a empatii. Společná tvorba se závěrečnou prezentací výsledku je velkým zážitkem, který má zásadní vliv na schopnost kooperace skupiny a tmelení vztahů v ní.


Workshop lze kombinovat s komentovanou prohlídkou muzea loutek, návštěvou divadelního představení Divadla Drak nebo s účastí na dalším workshopu či jiném vzdělávacím programu.

Vedou lektoři Divadla Drak.

Výtvarníkem na vlastní kůži

I já můžu vyrobit krásnou loutku, když budu chtít…

Každý účastník workshopu dostane sadu potřeb k výrobě plošné papírové loutky. Cestou jednoduchých úkonů si pod vedením zkušeného školitele vyrobí vlastní originální exemplář. Se svou loutkou se naučí hrát divadlo a nakonec si ji odnese s sebou domů.

Workshop je součástí projektu Divadlo na vlastní kůži. Projekt umožňuje dětem vyzkoušet si v několika samostatných workshopech profese, které se podílejí na vzniku divadelní inscenace. Na základě vlastní praktické zkušenosti se děti seznamují s tajemstvím výroby divadla, učí se divadlo vnímat a rozumět mu. Všechny workshopy však také přispívají k rozvoji osobnosti a mají přesah do běžného života. Především se zaměřují na rozvoj kreativity, probouzí fantazii, rozvíjí citlivost a zlepšují komunikační dovednosti dětí.


Workshop lze kombinovat s komentovanou prohlídkou muzea loutek, návštěvou divadelního představení Divadla Drak nebo s účastí na dalším workshopu či jiném vzdělávacím programu.

Vedou lektoři Divadla Drak.

Nákupní košík
Košík je prázdný!
Pokračovat v nákupu