Malá myška a nové brusle

THEATRE MUKAMAS (FIN)

Myšák je malý a trochu stydlivý, se sklopeným ouškem a zadními pacičkami, které mu sotva stačily vyrůst. I přesto, že se mu jeho starší bratři někdy smějí, nenechá se odradit a dělá co může, aby se vyrovnal ostatním. Jednoho dne, když je venku mrazivo, jde myšák uplně poprvé bruslit. Na tento okamžik dlouho čekal, ale bruslení není tak jednoduché, jak se zdá…

ma

m

 

Pavliha revival

Svět potřebuje hrdinu! A ten přichází. Našli jsme ho pod Alpami, kde spí v malém hrobě a myslí si, že druhá světová válka ještě neskončila. Není moc chytrý, není ani příliš silný a hezký je jen natolik, aby se zalíbil jedné kachně. A je Slovák…tedy pardon…Slovinec.

Petruška je příliš opilý, Pulcinella příliš starý a Punch nějak zlenivěl. Nadčlověkem dneška, naší poslední šancí, je tak – Pavliha!

Čekají vás hromady bitek, záplava primitivních fórů, sem tam nějaká love story a…nečekaný závěr.

„Matija Solce vytváří jedinečný autorský styl na křižovatce tradice a modernity, v němž tradiční loutkářské řemeslo povyšuje do překvapivě svěžích transformací, často se zřetelným dotykem populární kultury.“ Výrok poroty festivalu Zlata Ptica, Slovinsko

Sto roků Karkulky 2 – Červená Karkulka, rodové prokletí

DIVADLO JEDNOHO EDY – CZ

Příběh čepičky s rodovým prokletím, které se dědí z matky na dceru. „A bude to tak do té doby, než se jedné z Karkulek podaří nepodlehnout vlkově lsti. Pak bude prokletí zlomeno…“

022 (1)

 

DVA / Moderní doba

Moderní doba/ Modern Times
USA, 1936, 87 min
Režie: Charles Chaplin
Pro kapelu DVA mají hudební kritici vyhrazenou škatulku „nezařaditelné“. Dvojice ve složení Jan Kratochvíl (On) a Bára Kratochvílová (Ona) zhmotňuje svoje originální hudební vize nesčetnými prostředky: Svoji představu o tom, jak má znít tango, naplňují beatboxem, křehké folkové skladby zase opentluje klarinet. Čerpají také z estetiky kabaretu nebo cirkusu.

Příběhy z vlastních světů pak popisují vlastním vymyšleným jazykem – právě proto se pro jejich hudbu vžilo označení „folklor neexistujících národů“.
Charles Chaplin a jeho souboj se stroji v éře, která není příliš nakloněna lidem. Společenská satira natáčená ještě v konvencích pantomimy němého období. Protest proti nehumánním aspektům technické civilizace a automatizace lidského
života. Film je vybudovaný jako mozaika epizod, každá z nich má vlastní výstavbu gagů, geniálně se v ní uplatňuje smysl pro humor ironii i sarkasmus.

Tygr v tísni, VILA Štvanice – Den Opričníka

Monodrama Vladimira Benderského, herce a překladatele izraelské poezie rusko–židovského původu. Antiutopická ruská bylina, napsaná v Rusku osmdesátých let, která se ovšem v současnosti stává reálnou skutečností. Inscenace je silně autorsky ovlivněna protagonistou, který při tvorbě hlavní a jediné postavy, vypravěče – opričníka Pařeza – čerpá z autobiografických zážitků z Ruska, Izraele, vojenského drilu a především svého těla. Stvořil tak spolu s tvůrčím týmem zápas svobody a otroctví, intelektu a pěstí, svatosti a ubohosti, kozáčka a kung-fu.

_AT_0557_AT_0502_AT_0453_AT_0413

Sólový koncert Lenky Dusilové

Lenka Dusilová, šestinásobná držitelka výročních hudebních cen Anděl, není zvyklá stagnovat a opakovat se. Stal se z ní mimořádný úkaz české hudební scény, z pozice rockové a popové hvězdy putuje k osobnímu vyjádření, jež svobodně přijímá impulzy z nejrůznějších stylů a mimohudebních zážitků.

Narodila se 28. 12. 1975 v Karlových Varech. V šestnácti letech se stala ústřední tváří pražské rockové skupiny Sluníčko. Poté následovala spolupráce s populární Lucií, s Davidem Kollerem pak i v příbuzné kapele Pusa.

Hned první kroky na sólové kariéře jí vynesly titul Zpěvačka roku ve výročních cenách Akademie populární hudby Anděl, poté přišla další úspěšná alba a spolupráce s Čechomorem (m.j. duet Proměny). Třetí sólovou desku Mezi Světy natočila Dusilová v San Francisku s americkými renomovanými hudebníky a producentem Benem Yonasem. Setkání se zástupci nově se rodící české jazzové komunity (Vertigo Quintet) nebo osudový souzvuk s hudební osobností, klavíristkou Beatou Hlavenkovou (a Clarinet Factory) vyústily ve spolupráci na velmi respektovaném a nevšedním eklektickém albu Eternal Seekers. Své čtvrté sóĺové album s názvem Baromantika, natočila zpěvačka ve spolupráci se silným producentským tandemem Beata Hlavenková + Tin Soldiers (producentské duo Patrik Karpentski-Viliam Béreš). Zrodil se unikátní výsledek s vlastním hudebním jazykem, který se pohybuje ve vřelých i chladných akusticko-elektronických krajinách.

Poslední deska V hodině smrti byla již natočena jako Lenka Dusilová &  Baromantika v roce 2014 a opět patřila mezi desky, o kterých se toho roku nejvíce mluvilo.

 

Divadelní Hydepark – Je potřeba věci znovu nakopnout

Tématem pondělí 20.6. je Divadlo jako polis a politikum.

Snad to, co chci říci, říkám za řadu jiných: za mnohé z těch, kteří nejsou politiky, nýbrž jenom občany; kteří snad jsou nebo byli dosti špatnými straníky, protože se snaží být co možná dobrými občany.“ Karel ČAPEK (1925) aneb Divadlo jako přesah ke společnosti

V rámci pondělního Divadelního Hydeparku vystoupí Láhor/Soundsystem s inscenací Diskrétní den.

Komunitní život v bývalém squatu po deseti letech skomírá. Po letech ovšem přijíždí z Holandska squatterská legenda Jergen a je potřeba věci znovu nakopnout, není možné poslat do světa zprávu, že “v Bruntálce to nežije”! Nejúspěnější a nejčastěji reprízované představení souboru.

IMGP0819LAHOR_17

Láhor/Soundsystem – ll-stars-band moravských improvizačních divadel vznikl spojením členů divadelních seskupení DEKADENTNÍ DIVADLO BERUŠKA,  XXXH´X XOˇXXOXX,  DIVADLO V SOUKOLÍ,  DIVADLO DNO a VICHR Z HOR.

Jevištní punk. Realismus. Komedie.

Režie: Petr Marek / Láhor/Soundsystém
Scéna, kostýmy: Láhor/Soundsystém
Hudba: Victims – We are fucked, Victims – Silence of the night, Noxagt, Chumbawamba – Ugh! Your ugly houses, Midi Lidi – Velke zelene
Hrají: Petr Marek,  Johana Švarcová,  Radek Rubáš,  Marian Moštík,  Prokop Holoubek,  Jiří Nezhyba,  Patrik Hronek,  Kamila Davidová,  Jiří Najvert,  Zdeněk Hudeček,  Marta Pilařová,  Barbora Šedivá a Ladislav Mirvald

 

Čert a Bára

Kdysi dávno poslali čerta Matlase na svět, aby dělal to, co čerti na světě obvykle dělají. Strašit lidi, sbírat duše hříšníků, škodit, kde se dá…Jenže Matlas není zrovna vzorný čert. Do práce se mu dvakrát nechce, a tak si v lese najde opuštěné stavení, kde se skryje, aby měl pokoj od pekla i od lidí. Jenže tam ho jednoho dne najde Bára, která je tak trochu jiná než ostatní. A navíc je tak mladá a hezká! Žádný div, že okouzlený Matlas si na peklo už ani nevzpomene. Jenže peklo si vzpomene na něj a chce si ho vzít zpět. Dokáže ho Bára zachránit? Nebo skončí v pekle i s ním? Nebo už se nikdy neuvidí? Jak tohle celé dopadne?

Autor, režisér a herec Jiří Jelínek je zakladatelem divadla Dno, čtyři roku působil v brněnském Divadle Husa na provázku, v současnosti je na volné noze. Spolupracuje například s pražským Divadlem Minor, s brněnskou Redutou nebo s Městským divadlem Zlín. Za svou tvorbu získal řadu prestižních ocenění (cena Divadelních novin za alternativní divadlo, ceny Erik za nejlepší loutkovou inscenaci roku, ceny mezinárodních festivalů Skupova Plzeň, Mateřinka a Next wave).

Faust

V barokních kontrastech, rozkročené mezi fraškou a tragédií, pokleslostí a moralitou, představíme malé i velké divadlo světa, a stejně tak i malý a velký svět divadla.

V této unikátní inscenaci vytvořené u příležitosti šedesátého výročí založení Divadla Drak se představuje celý soubor divadla, který připomene kočovnické, jarmareční kořeny našeho divadla. A jaké jiné téma se více hodí pro oslavu loutkářského jubilea, než téma faustovské, které je s loutkovým divadlem neodmyslitelně spjato? Příběh doktora Fausta, který upsal svou duši ďáblu, se za staletí dočkal bezpočtu lidových loutkářských variací. K těm nejslavnějším – s úctyhodnými 273 reprízami – patří představení Johanes doktor Faust, které na prknech divadla Drak zinscenoval legendární Matěj Kopecký. Právě verze, jak ji podle loutkářských tradic, starých rukopisů a Matěje Kopeckého obnovil Prof. Dr. Jindřich Veselý, se nám stala východiskem pro inscenaci, která se odkazuje nejen k našim předchůdcům z řad kočovných lidových loutkářů, ale i k nejvlastnějším tradicím našeho divadla. Stylově v divadelním šapitó!

Napsali o nás:

 ,,A největší zážitky z festivalu? …………….a samozřejmě premiérový Faust z Draku: totální, mnohovrstevné divadlo, paměť i inovace jedné tradice, víc po duchu i liteře dle Goetha než očekávaného Matěje Kopeckého, to vše z dílny Tomáše Jarkovského a Jakuba Vašíčka. “

Vladimír Just,  Poznámky k DER 2018, 4 -17.9.2018, ročník 25,  Divadelní noviny, on line

 ,,Otevřená oslava jubilea a divadla-hry vůbec se tu organicky spájí s drakovskou parafrází Goethova světa zbaveného mystéria – příběh vlastně už dnes nikoho nezajímá, protože se chceme bavit, mít rozlet, prachy a vliv, když už máme a známe všechno. Jen pozor, Marlow Faustovi nepřipsal happy-end, a tak se inscenace (teď už lakonicky) vrací k populární tradici.”

Šárka Švábová, Letem světem Hradcem ( No.1), 4 -17.9.2018, ročník 25, Divadelní noviny, on line

 

Animal Exitus

SPITFIRE COMPANY – CZ

Šok, hněv, smlouvání, deprese, smíření či odevzdanost. Pět fází, pět stavů, jež člověk prožije při vyrovnávání se s traumaty. V řečtině znamená „trauma“ zranění, nebo rána. A jednu z nejhlubších ran v našem životě způsobuje už samotné narození, v jistém smyslu vyhoštění z jednoty. Podobnou traumatičnost navozuje vědomí smrti, naší i našich blízkých. V těchto momentech se rozpadáme do NĚKOLIKA JÁ, jež upadají do šoku, prožívají hněv, smlouvají sama se sebou, otiskují se do depresivních stop, sjednocují se v usmíření. Na počátku a na konci cesty neexistuje racionální myšlení, pouze pud činící z nás ANIMAL EXITUS.

Spitfire Company se po oceňovaném uvedení představení One Step Before the Fall zkoumající témata vyčerpání a Parkinsonovy choroby znovu pouští na tenkou hranici zápasu, který člověk musí svést sám se sebou, aby obhájil vlastní důstojnost.

„Velmi tělesné dílo kombinuje expresivní pohyb, originální hudbu a netradičně pojatý mluvený text. (…) Hodinový vodopád myšlenkově bohatých obrazů doprovázených slovy je obtížný na vnímání, závažné téma však ve své podstatě rezonuje s každým. Tahle nekonvenční inscenace nabízí velmi autentický zážitek.“ (Johana Mücková, Česká televize, 11. 6. 2014)

20140608_8645

 

Nákupní košík
Košík je prázdný!
Pokračovat v nákupu