O překrásné Vasilise

Představení  Tanečního divadla Honzy Pokusila inspirované klasickou ruskou pohádkou o odvážné Vasilise, která je nucena jít do služby k Babě Jaze, aby získala zpět oheň pro svou rodinu. Taneční pohádka pro děti již od 4 let.

TaneČní divadlo Honzy Pokusila

Taneční divadlo Honzy Pokusila je společnost scénického tance působící v Hradci Králové od roku 2005. Taneční divadlo v Hradci Králové organizuje celoroční kurzy současného tance, neo-baletních lekcí pro děti a dospělé. Hlavní činností divadla je aktivní vystupování na variabilních scénách českých i zahraničních divadel pro děti i dospělé diváky.

Zakladatelé TDHP jsou Barbora Machová Křováčková a Štěpán Mach, kteří spolu tančili v angažmá ve španělském souboru DA.TE Danza pod vedením mexického choreografa Omara Mezy Frías (Mexico – Španělsko). Jejich taneční styl je ovlivněn technikou choreografů s nimiž v zahraničí působili,konkrétně technikou Omara Mezy, Joa Alegada (USA) a jazzovým cítěním Marty Celie (Kuba-USA), Janem Kodetem (ČR).

V současné době divadlo Honzy Pokusila pracuje na projektech podporovaných městem Hradec Králové a Královéhradeckým krajem.

www.honzapokusil.cz

 

R.U.R. 2.0

Co by se stalo, kdyby se podařilo zcela nahradit lidskou práci stroji? Jak by se to podepsalo na člověku samotném? Co by z jeho lidství vlastně zbylo? Neztratilo by tím lidstvo jeden ze základních smyslů své existence?

(Pokračování textu…)

Labyrint světa a ráj srdce: Vernisáž dokumentace

Prezentace výjimečného interaktivního projektu Divadla Drak, Labyrintu světa a ráje srdce podle J. A. Komenského, který na pět týdnů kompletně proměnil budovu divadla i přilehlého Labyrintu. (21. 3. – 17. 4. 2015)

Kašparův zvěřinec

Z tradičního lidového loutkářství čerpá inspiraci inscenace Blanky Luňákové, režisérky a autorky v jedné osobě, a přivádí na jeviště postavu slavnou a proslulou: Kašpara.

Kašpar je „známá firma“, ví se o něm, že kamkoli zavítá, tam není nouze o legraci. Protože je to však nejenom chlapík veselý, ale taky vykuk a filuta, je jasné, že to s tou legrací nebude jen tak. Tentokrát má namířeno do lesa, aby zvířátkům, která tu žijí, nabídl spoustu lákavé zábavy. Medvěd Brtník je šťastný, že má konečně kamaráda, všichni se radují a dovádějí. Nikoho nenapadne, že Kašparovy úmysly možná nejsou tak úplně čisté…

Říká se, že v nejlepším se má přestat – to se ale zajíčkovi, lišce, krtkovi ani dalším rozdováděným lesním obyvatelům vůbec nechce, a tak se dostanou do pořádné šlamastyky. Taky se ale říká, že všechno zlé je pro něco dobré. Díky prožitému dobrodružství zvířátka pochopí, že nemusí být všecko takové, jak se na první pohled zdá, a že pravý kamarád je ten, komu na nás doopravdy upřímně záleží.

Výprava Ireny Marečkové vychází z klasických maňáskových veseloher, umožňujících hercům a jejich loutkám pořádně se vyřádit způsobem zdánlivě neslučitelným – drsně a něžně zároveň.

foto Milan Hajn

Napsali o nás:

„Z prezentace Draku stojí za pozornost jistě Kašparův zvěřinec, který se svými kolegy nastudovala přespolní příslušnice cechu (členka plzeňské Alfy) Blanka Josephová-Luňáková. (…) Loutkářsky je bajka bohatě propracována, zvláště cirkusová čísla typu proskočení ohnivým kolem či obligátní propichování uzavřené krabice, kam byl předtím umístěn účinkující, konkrétně zajíc.“ Jan Kerbr, lidovky.cz, 08.07.2021

Fenomén Drak – Jan Borna

Komponovaný večer významných momentů, témat a osobností historie Divadla DRAK, tentokrát s divadelním režisérem, autorem, pedagogem, básníkem Janem Bornou.

Jan Borna absolvoval obor Teorie kultury na FF UK (1983) a režii na DAMU (1988). Byl členem Volného spojení režisérů (1987-1990), režíroval v brněnském HaDivadle (1985-1986), loutkovém divadle DRAK (1989-1992), Realistickém divadle v Praze (1991-1992). V letech 1993-1996 byl uměleckým šéfem a režisérem Dejvického divadla. Spoluzakládal divadlo Vizita. Od roku 1990 vedl ateliér herectví na katedře alternativního a loutkového divadla DAMU. Od roku 1996 je režisérem a členem uměleckého vedení Divadla v Dlouhé. Před lety Jan Borna onemocněl roztroušenou sklerózou, která mu čím dál, tím více ztěžuje život a práci. Přesto každý rok připraví novou a vždy zaznamenáníhodnou inscenaci.

K významným inscenacím Jana Borny patří zejména: Bajky o lišákovi a Hry pro děti a s dětmi (HaDivadlo), Ubu spoutaný a Kuřecí hlava (Volné spojení režisérů), Mystéria Buffa (DRAK), Velvyslanec (Realistické divadlo), Dobrodružství dona Quijota a Tango (Dejvické divadlo), Kabaret Vian-Cami, Jak jsem se ztratil, Kabaret Prévert-Bulis (Divadlo v Dlouhé).

Za umělecký rozvoj divadla pro děti a mládež získal Cenu Českého střediska ASSITEJ a na rok se stal Králem dětského divadla (2002). Zároveň byl jedním z pětice nominovaných na světovou Cenu čestných prezidentů ASSITEJ (Mezinárodní asociace divadel pro děti a mládež)

Za celoživotní umělecké zásluhy v oblasti divadla dostal Cenu ministerstva kultury ČR (2008).

 

Nonperfektně vod Matasa

Blízké setkání s legendárním výtvarníkem a scénografem Petrem Matáskem pohledem jeho studentky Terezy Venclové. Jedinečná výstava, která nemůže být jinde než v Divadle Drak.

Hudební host: Jan Matásek

 

Vernisáž – A co potom, Slone?

Daisy Mrázková – A co potom, Slone?

 30.1.2019 do 31.8.2019

Dne 29. ledna 2019 v 17.00 hodin v Labyrintu Divadla Drak

bude zahájena vernisáž výstavy malířky, ilustrátorky a spisovatelky, která zasáhla svou tvorbou srdce dětí i dospělých.

V pohádkovém příběhu A co potom Slone? odpovídá Slon na všetečné otázky dvou hrdinů, králíčka Jácíčka a Veverky z příběhu Haló, Jácíčku.

„Co se stane, až slunce zapadne úplně?“ napadlo Veverku.

„Nic. Mraky zšednou … hvězdy se objeví …,“ odpověděl Slon.

Právě tuto pohádku Daisy Mrázkové v roce 1977 uvedl Josef Krofta v Draku jako poeticky hravou inscenaci Haló Jácíčku, která dokázala oslovit nejmenší diváky.  Něžný a křehký svět blízký dětskému vnímání vedl k inscenacím dalších dvou pohádek Slon a mravenec a také Nádherné úterý čili slečna Brambůrková chodí po světě.

Daisy Mrázkovou a Divadlo Drak spojuje dítě jako čtenář a divák, proto mají k sobě mají pochopitelně velmi blízko a tak si od 29. ledna do 31.srpna 2019  můžete v Labyrintu Divadla Drak prohlédnout barevný svět knižních ilustrací, ale i volnou tvorbu Daisy Mrázkové, ale nejen to, poprvé bude představeno i loutkové divadlo, které autorka vytvořila pro své vnuky.

Daisy Mrázková má ve světě umění zvláštní postavení. V jejích obrázkových knížkách ilustrace a slovo vytváří dokonalou symbiózu. Obrazy mnohdy vyjadřují to, na co slovo nestačí. Každá kniha má trochu odlišný typ výtvarného vyjádření. Tvary a způsob kreseb se v jemných náznacích opakují a odkazují k sobě navzájem. V průběhu dvaceti let (1965 až 1982) vydala třináct dětských knih.

Svět její subtilní poetiky ukrývá i témata mnohem závažnější. Motivy spojené náznaky prvních přemýšlivých úvah nutí autorku ptát se po osudech dětí, zvířata, věcí a přírody vůbec. Jako by její tvorba nebyla určené jen dětem, ale i dospělým.

Hudební doprovod: Jiří Vyšohlíd, Pavel Černík

 

Děkujeme za laskavé zapůjčení děl panu Martinu Pávkovi.

Doprovodný program:

3.2.2019 – Komentovaná prohlídka výstavy – začátek ve 14.00, 15.00 a 16.00 hodin.

10.2.2019 – Nedělní ateliér / Barvy světa Daisy Mrázkové, 14.00 – 17.00 hodin

Kabaret Drak

Naše divadlo se blíží k významnému milníku své existence, neboť v roce 2018 oslaví 60. výročí založení. Za tu dobu má na kontě mnoho legendárních inscenací, dosáhlo světového věhlasu a působila v něm celá řada mimořádných osobností. Tyto skutečnosti nás inspirovaly k vytvoření cyklu komponovaných vzpomínkových večerů, který jsme nazvali Fenomén Drak a který vyvrcholí oslavami během 22. ročníku festivalu Divadlo evropských regionů. Po čtyřech komorních setkáních v klubu Divadla Drak, která byla postupně věnována Libuši Bogostové, tématu sametové revoluce a jejího průběhu v královéhradeckých divadlech, působení režiséra Jana Borny na přelomu osmdesátých a devadesátých let a naposledy čerstvému držiteli ceny Thálie za celoživotní mistrovství v oboru loutkového divadla Jiřímu Vyšohlídovi, tentokrát připravujeme pro festival mimořádné vydání. Otevřeme plechová vrata našeho Labyrintu a pozveme všechny naše příznivce i náhodné kolemjdoucí k příjemnému posezení pod otevřeným nebem, během kterého zazní průřez historií písňové tvorby v Divadle Drak. Můžete se těšit na písně ještě docela čerstvé i letité, nezapomenutelné i pozapomenuté, na ukázky videozáznamů legendárních inscenací i letmý průlet naším fotoarchivem.

Účinkuje: Soubor Divadla Drak a jeho přátelé.

drak-dilny-01

Červená Karkulka / Червона шапочка

Byla jednou jedna holčička, která nosila na hlavě červený čepeček, a proto jí nikdo neřekl jinak než Červená Karkulka. Ta si jednoho dne doma do velké nůše sbalila všechno, co se do ní jen vešlo. Oblečení, něco na zub, pár drobností na památku a svůj vlastní příběh. Pak už se vydala na dalekou cestu do úplně cizího lesa.

Česko-ukrajinská inscenace klasické pohádky, která je dobře známá dětem i dospělým v obou zemích. Hrají ji dva herci. Marina žije v Kyjevě, Petr v Divci. Teď se sešli v Hradci (což není ani trochu na půl cesty), aby společně vyprávěli stejný příběh. Jenže Marina mluví ukrajinsky a Petr česky. A každý z nich zná ten příběh trochu jinak. Zdá se, že aby se dobrali šťastného konce, nezbyde jim, než se nějak domluvit.

Napsali o nás:

„Zpracování známé pohádky perfektně ukazuje, jak jednoduché vlastně je, abychom se mezi sebou domluvili, kolik toho máme společného, a vlastně ani ty rozdíly nejsou nepřekonatelné. Je až dojemné pozorovat, jak děti s cizím jazykem vůbec nemají problém, hercům napovídají a celou pohádku bedlivě sledují od začátku do konce.

Červená Karkulka je perfektním případem, jak kultura a divadlo může propojovat.“

Veronika Švecová, loutkaronline.cz, 1.7.2022

Studio DAMÚZA – Batosnění

Pohádková ukolébavka inspirovaná knihou Petry Kubáčkové *O andělovi, noční můře, statečném medvídkovi, hodném slonovi, opici a divoké huse* a nespícím Toníčkem. Toto představení, lehoučké jako pírko, navazuje na evropský trend tvorby pro děti od nula do tří let nazývaný Theatre for very young (tzv. divadlo pro nejmladší). V současnosti se tomuto trendu v zahraničí programově věnuje mnoho divadel, tvůrců a tvůrkyň a my jej teď poprvé přinášíme i do České republiky.

Představení nabízí dětem první kontakt s divadlem – je interaktivní, respektuje jejich potřeby a citlivě je uvádí do světa zvuků, hlasů, pohybů, dotyků, loutek. Už od 10 měsíců si totiž miminka začínají pamatovat věci kolem sebe a svět, který bezprostředně nevidí, pro ně už začíná existovat.

Batosneni_2BatosneniVyšeHrátky 2014Batosneni_1

Nákupní košík0
Košík je prázdný!
Pokračovat v nákupu
Divadlo Drak
Right Menu IconEN