Sebevrány, Madebythefire / koncert

Hudební skupina Sebevrány nedávno oslavila 25.výročí. Od začátku působení kapely se proměnila sestava několikrát a v současné době hraje v trojčlenné sestavě — Jan Ženíšek (kytara, perkuse, zpěv), Alena Ženíšková (zpěv, příčná flétna, perkuse), Matěj Siegl (zpěv, violoncello, perkuse). Hudební žánr by se mohl nazvat alternativním rockem/popem.

www.facebook.com/sebevrany

madebythefire (čti: madebythefire) Skupina hráčů vzniklá svého času platí za poslední instrumentální voiceband ve městě. Tvorba je ovlivněna zejména Platónem a Panterou. Měli tu čest předskakovat takovým velikánům, jako jsou třeba různé kapely po dobu cca 25 let circa, ať už počínaje, nebo konče. mbtf – post emo rock/math rock

The band Sebevrány recently celebrated its 25th anniversary. The group has changed its line-up several times since the beginning and currently performs as a trio. Their musical genre could be called alternative rock/pop.

www.facebook.com/sebevrany

Madebythefire. A group of players arose as the last instrumental vocal group in the city. Their work is primarily influenced by Plato and Pantera.

 

KLEŠICE, domů z Velké války

Jan Žďárský, vojín z Klešic, který válčil na Soči a pak i na Piavě, napsal hru popisující jeho válečné a poválečné zkušenosti pravděpodobně pod vlivem svých spolubojovníků – Fráni Šrámka a Josefa Váchala.

Zapomenutou hru našla v pozůstalosti své babičky Žďárského pravnučka Dr. Ráchel Lewinski. Hra se pohybuje na pomezí tragické frašky a dobové ilustrace, přičemž je rozkročena mezi něhou mládí a sarkasmem starých plenkérů, kteří jsou, jak známo, dosti prozaičtí, nejde-li o mináž nebo poštu; a v tomto smyslu reflektuje dvojjedinost samotné obce Klešice ležící na samém rozhraní Železných hor a Polabí.

 

Nejhodnější medvídci se založili 25. října 1988 v Praze jako vyhraněný nekompromisní soubor ortodoxních, až extrémních činoherců. NM usilují o divadlo postdokumentární, oproštěné od veškerého metaforického balastu. Za 30 let své existence nastudovali Nejhodnější medvídci přibližně 13 inscenací. Divadlo na tahu vzniklo z podnětu A. Kroba, který se rozhodl v roce 1975 nastudovat Žebráckou operu, hru zakázaného dramatika V. Havla. Poté následovaly represe, další aktivity se pak až do listopadu 1989 realizovaly v soukromí. Po listopadu divadlo vyšlo z ilegality, činnost se zintenzivnila, až na výjimky byly uváděny Havlovy hry. Představení je po hře Ještě žiju s věšákem, čepicí a plácačkou druhým, které vzniklo spojením obou souborů.

KLEŠICE, Home from the Great War

The play moves between a tragic farce and period illustration, while it straddles the tenderness of youth and sarcasm.

www.facebook.com/DIVADLO-NA-TAHU-281471138553065

R.U.R.

R.U.R. podle Buchet a loutek, představení na motivy slavné hry Karla Čapka vzniklo ve spolupráci s Českým centrem Mezinárodního PEN klubu u příležitosti stých narozenin robota. A robot je přece stroj. Roboti, loutky. To stroje obstarávají hudbu, to loutky zábavu. Stroje obstarávají vzrušení. Nestávají se z nás loutky? Nejsou emoce na obtíž? Není láska na obtíž? Lidé degenerují, svět je zamořen roboty. Spása je v lásce, ale není láska na obtíž? Kde je duše? Kde je duch? A hle – jsme roboti.

Buchty a loutky jsou Marek Bečka, Vítek Brukner, Zuzana Bruknerová, Radek Beran, Lukáš Valiska, Daniel Schenk, Tereza Kahánková a Kateřina Schwarzová. Buchty a loutky jsou nezávislé alternativní loutkové divadlo hrající pro děti i dospělé založené roku 1991 v chebské ubytovně absolventy loutkářské katedry DAMU. Mají za sebou 60 divadelních premiér pro dospělé i děti, loutkové a animované filmy a klipy, mnoho jednorázových projektů v oblasti netradičního divadla, hudby, výtvarného umění, filmu a jejich prolínání. V současné době Buchty a loutky hrají pravidelně jako stálý host ve Studiu Švandova divadla. Klasické tituly i vlastní autorskou tvorbu zpracovávají s nadhledem a nezaměnitelným humorem.

R.U.R.

R.U.R. according to Buchty a loutky, a presentation on the motifs of the renowned play by Karel Čapek, arose in cooperation with the Czech Centre of the International PEN Club on the occasion of the hundredth anniversary of the robot.

www.buchtyaloutky.cz

Jan Robot a PNS-X / DJ set

K tomuto výjimečnému večeru zahraje Jan Robot a Poslední noc světa X. Zvukové soaré, které je vzácným úkazem zjevujícím se pouze za speciálních podmínek v souvislosti s pohybem tzv. Pozemského paradigmatu. Tento večírek bude oslavou konce jedné éry lidstva. Vynálezem umělého člověka byla ukončena etapa humanismu a nastupuje věk robota. Připojte se k loučení se starým světem a protančete se průřezem celé jeho hudební historie až do začátku světa nového. Jaký ten nový svět bude, už tentokrát není na vás.

 

Jan Robot and Poslední noc světa X will play on this exceptional evening. An aural soiree that is a rare phenomenon appearing only under special conditions in connection with the “Earthly Paradigm”. This evening will be a celebration of the end of one era of humanity.

 

Vítězné svině

Vším opovrhovat, všemu se smát, se vším si hrát – toť jediná Výše a jediná k Výši cesta. Představení na motivy různých povídek Ladislava Klímy. Loutková freska o lidech nízkých a vysokých. Groteska s prvky hororu, o čisté lásce a čisté nenávisti. Loutky zahrají o tom, že bolest stává se rozkoší a rozkoš bolestí.

 

Buchty a loutky jsou Marek Bečka, Vítek Brukner, Zuzana Bruknerová, Radek Beran, Lukáš Valiska, Daniel Schenk, Tereza Kahánková a Kateřina Schwarzová. Buchty a loutky jsou nezávislé alternativní loutkové divadlo hrající pro děti i dospělé založené roku 1991 v chebské ubytovně absolventy loutkářské katedry DAMU. Mají za sebou 60 divadelních premiér pro dospělé i děti, loutkové a animované filmy a klipy, mnoho jednorázových projektů v oblasti netradičního divadla, hudby, výtvarného umění, filmu a jejich prolínání. V současné době Buchty a loutky hrají pravidelně jako stálý host ve Studiu Švandova divadla. Klasické tituly i vlastní autorskou tvorbu zpracovávají s nadhledem a nezaměnitelným humorem.

Victorious Swine

A puppet fresco of people both high and low. A grotesque with elements of horror about pure love and pure hatred. The puppets show how pain becomes pleasure and pleasure pain.

www.buchtyaloutky.cz

Emil

Obrazová loutkohra se zvířátky a kapkou krve. Na motivy francouzských her, béčkových filmů a našich vnitřních představ. O tajemství idyly na samotě u lesa. O síle změnit rodové prokletí. O síle lásky. A hlavně o tom, jak kvičí prase v předsmrtné křeči. A co teprve šnek. Hudba částečně živá.

Emil je loutková inscenace, která vznikla spojením divadel LBH, T601 a Divadla b. Je to mezinárodní uskupení proslulých loutkářských elit, v jehož čelech stojí doktorka Bouzková, doktor Beran, doktorka Kubištová Máčiková a Magistr umění pan Bouzek. Spojila je především vysoká míra fundovanosti v daném oboru, vroucný vztah k metafoře, emotivní prožitky a hluboké přátelství. To bylo podhoubím pro neodkladnou spolupráci. Loutky bez hranic jsou nezávislé profesionální divadelní uskupení, které odstartovalo roku 2001 na KALD DAMU. Bývalí a současní členové divadla Buchty a loutky a jejich přátelé společně založili Divadlo b. T601 vzniklo roku 2009 jako iniciativa studentů KALD DAMU.

 

Emil

A pictorial puppet play with animals and a drop of blood. On the motifs of French plays, B movies and our mental images. About the mystery of the idyll of living alone in the forest.

www.lbh.cz / www.divadlob.cz / www.t601.cz

Orchestr posledního dne / koncert

Vznikl za účelem melodramatizace konce světa.

S O.P.D. nebudete věřit vlastním nohám.

O.P.D. je jako klasické vzdělání, které se přetřelo na bílo a nechalo popsat a pokreslit od vandalů a mládeže.

O.P.D. svým významem přesahuje stín.

O.P.D. je jako bušení perlíku do oříšku královny Mab, jako hledání smyslu hudby, která má smysl.

Ne, že bych věřil na konec světa… ale přece jenom, je tu ta kapela…

 

A concert from an orchestra that was created for the purpose of melodramatising the end of the world. 

Hm… / koncert

Hm… je česká, víceméně pražská hudební skupina. Jejich písně jsou většinou zhudebněné texty českých básníků jak klasických, tak současných, dále překlady z poezie francouzské. Ostatní texty jsou od textaře skupiny Petra Kotouše nebo od členů skupiny a jejich přátel. Působí sice už od roku 1994, ale (jak sami tvrdí a dokazují) nemají příliš komerční ambice. Přesto mají mnoho oddaných fanoušků. Hudební zařazení skupiny není jednoduché, její písně umí být velice křehké, klasicky taneční, formálně praštěné, téměř rockové, nebo i punkové. V roce 2019 vyšlo šesté studiové album Nevadí, o kterém napsal Ondřej Bezr, že „Hm… vlastně pracují jako Beatles ve svém vrcholném tvůrčím období.“

 

Hm… is a Czech, more-or-less Prague band. Their songs are mostly lyrics set to music, featuring Czech poets, from the classics (Jaroslav Seifert, Josef Kainar, Jan Neruda, Fráňa Šrámek, Ivan Blatný, Jan Zábrana, František Hrubín) to the modern (Vít Kremlička, Pavel Šrut) set to music, along with translations of French poetry (Jean-Arthur Rimbaud, Guillaume Apollinaire). The other lyrics are from the group’s lyricist, Petr Kotouš, or from the band members and their friends.

www.skupina.hm

!O! lecture/performance

Dekompozice unikátního projektu !O!, který vznikal v rok a půl trvající divadelní laboratoři souboru Tantehorse, diváky provází záhyby lidské duše a pojmenovává šílenství prostředky umění. Foucaltovy Dějiny šílenství, nesčetné diskuse s odborníky a workshopy s divadelními praktiky daly vzniknout projektu na pomezí imerzivního divadla, tance, instalace a performance, jenž se odehrál v industriálním prostoru pražské Pragovky. V této jedinečné verzi vytvořené speciálně pro festival Divadlo evropských regionů a iniciované Divadlem Drak se fragmenty hereckých akcí mísí s kritickými poznámkami a režijními připomínkami, komentář psychiatrů s reakcemi publika a filmovým materiálem. Odborná diskuse o psychické nemoci se tak stává divadlem samotným. Kde je hranice performativity, co je ještě performance a kde začíná diskuse o procesu samém, není zřejmé. Divadlo události, které se plasticky proměňuje s každou novou výzvou, na sebe tentokrát bere podobu odborné přednášky.

Projekt podpořili:

Ministerstvo kultury ČR, Hlavní město Praha, Státní fond kultury, Nadace život umělce, Divadlo DRAK, Švestkový dvůr, Pragovka Art District

 

“Madness? Just the ultimate freedom”

A reflective piece of devised theater one and half years in the making that explores Reason and Unreason as ways of attaining a different understanding of reality.

 

 

 

PRESS PARADOX

Autorská inscenace tvůrčí skupiny 8lidí vychází z události, která nedávno otřásla mediálním světem. Ruský novinář Arkadij Babčenko, žijící v emigraci na Ukrajině, se stal obětí vraždy. Stopy po jejím objednavateli vedly do Babčenkovy domoviny a vysokých vrstev ruské společnosti. Novinářská obec přišla o dalšího kolegu, který byl coby nepohodlný kritik Putinova režimu jednoduše odstraněn.
Tak by se celá situace jevila, pokud by ovšem den po oznámení novinářovy smrti nevystoupil živý Arkadij Babčenko na tiskové konferenci a neoznámil, že se jednalo o operaci ukrajinské tajné služby, která se skrz fingování Babčenkovy smrti pokusila zadavatele vraždy dopadnout. Co dnes uvádí novináře v ohrožení? Kdy dát přednost bezpečí a kdy navzdory veškerému riziku dodržet novinářskou etiku? A kdo vlastně je Arkadij Babčenko?

 

The original production of the collective 8lidí (8people) is based on recent events which shook the media. The Russian journalist Arkady Babchenko living in Ukraine has been murdered. What is threatening journalists nowadays? When to favour security, or when, despite all the risks, adhere to journalistic ethics? Who actually is Arkady Babchenko?

 

Nákupní košík0
Košík je prázdný!
Pokračovat v nákupu
Divadlo Drak
Right Menu IconEN