Účastníci se seznámí nejen s historickými reáliemi a událostmi minulého století, ale jsou také vedeni k hlubšímu zamyšlení se nad jejich příčinami a následky. Zakusí, že svoboda jedince je zásadní hodnotou, kterou nelze brát jako samozřejmost. Mohou se tak vcítit do životních situací lidí, kteří zlomovými okamžiky 20. století procházeli na vlastní kůži.

Dílna připraví žáky na představení Zeď aneb jak jsem vyrůstal za železnou oponou nebo pomůže toto představení reflektovat po jeho zhlédnutí. Má za úkol prohloubit schopnost žáků vnímat a interpretovat dramatické umění. Klade velký důraz na vlastní aktivitu a interakci účastníků, stimuluje jejich tvůrčí schopnosti a přispívá k rozvoji jejich kooperativních a komunikačních dovedností. Žáci nejen získají informace vedoucí k lepšímu porozumění dílu a jeho zasazení do širšího kontextu, ale stanou se i vnímavějšími a citlivějšími diváky a jejich zážitek z návštěvy divadla bude umocněn.


Dílna využívá převážně metody dramatické výchovy a vychází z principů učení zážitkovou formou. Je vystavěná tak, aby korespondovala s Rámcově vzdělávacími programy: Navazuje na vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět (Lidé kolem nás a Lidé a čas), Člověk a společnost a Umění a kultura. Její náplň zároveň směřuje k rozvoji klíčových kompetencí, konkrétně Kompetencí k učení, Kompetencí k řešení problémů, Kompetencí komunikativních, ale i Kompetencí sociálních a personálních. Tvůrčí dílnu lze také provázat s obsahem průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova a Mediální výchova nebo s doplňujícími vzdělávacími obory Dramatická výchova a Filmová/ audiovizuální výchova.

Vedou odborní lektoři divadla Drak.

Pozn. V případě zájmu lze dílnu objednat i samostatně, bez návaznosti na zhlédnutí divadelního představení.