Simply Simplicius aneb Svatá prostoto!
Režie: Petr Hašek
Dramaturgie: Helena Koblischková. Choreografie: Kamila Mottlová. Hudba: Bartoloměj a Kristina Veselí. Scéna, kostýmy: Veronika Traburová. Hrají: Vojtěch Franců, Petr Šmíd, Bartoloměj Veselý, Kamila Mottlová, Claudia Eftimiadisová.
Nevěděl nic, ale naučil se, co je dobré. A pak poznal lidi. Lidi byli ve válce a válka byla v nich. Cesta obyčejného kluka bojištěm života plná výher, proher a touhy být zase dobrý.
Nově-barokní adaptace románu Dobrodružný Simplicius Simplicissimus Hanse Jacoba Christoffela von Grimmelshausena z let 1668 a 1669, který je považován za nejvýznamnější prozaické dílo baroka.
Vzpomínání
Vzpomínání je participativní divadelní instalace pro 6 diváků a 0 herců.
Jaké příběhy skrývají cihly ve zdech domů, ve kterých žijeme? Slyšeli jste někdy o Babylonu? A kolik si toho pamatujete z vašeho dětství? To moje vzpomínky začínají daleko odsud…
Sonety
Divadelní one-man show představuje aktualizovanou interpretaci Shakespearovy milostné poezie studentům středních škol, které navštěvuje přímo v jejich třídách.
Inscenace prezentuje 400 let staré básně divadelní formou, která zdůrazňuje nesmrtelnost okouzlení romantickou láskou, v Sonetech nachází současné paralely s hledáním a objevováním vlastní identity a tvorbu Williama Shakespeare zcivilňuje v dialogu jednoho herce s loutkovým manekýnem.
Sonety navazují dialog s mladou generací v situacích, které jsou jí blízké. Mluví o fyzické intimitě i sexualitě, o společenských očekávání okolí, o identitě pisatele a hledání adresáta milostné touhy. Inscenace dokazuje, že poezie napsaná před čtyřmi staletími řeší aktuální otázky milostného života dospívajících a nahlédnuta dnešníma očima může být daleko víc, než jen povinnou četbou.
Loutkou a partnerem do dialogu je živému herci manekýn, figurína v životní velikosti, jak ji známe z výloh módních obchodů. Neživý objekt se neiluzivní animací a manipulací stává cílem milostné touhy, adresátem neopětované lásky, ale také výtvarným prostředkem v širším slova smyslu, od školní pomůcky sloužící k akademickému výkladu, až po plastové, rozebíratelné tělo na jedno použití. Koláž animačních i hereckých stylů vytváří pestrou mozaiku, která náctiletému publiku tematizuje jednu z otázek maturitních okruhů, Shakespearovy Sonety.
Inscenace vznikla v koprodukci Divadla Drak a společensky užitečného divadla Krutý krtek. To si klade za cíl spojovat diváky s tématy, která sami řeší, která je obklopují a která se týkají jejich přítomnosti nebo nedávné minulosti.
Krutý krtek také spojuje s netradičními zážitky ty, kteří nemají čas ani chuť jít do kamenného divadla. Proto se vydává za svými diváky po celé České republice.
Projekt je realizován za finanční spoluúčasti EU a Ministerstva kultury ČR v rámci Národního plánu obnovy – Podpory projektů kreativního učení III, Státního fondu kultury a Nadace Život umělce. Děkujeme!
Blátem po hlavě
V hospodě U Bryndáčků se za parného odpoledne, zrovna na syrečkové pondělí, sejde několik vesničanů, mrtvý kůň a sudičky, aby si společně či každý zvlášť lili na hlavu pivo. Hlad zahánějí syrečky a buřty, před horkem se schovávají do lednice, ale hlavně se snaží neztrácet hlavu. Což není zrovna snadné.
Unikátní loutková inscenace pro dospělé publikum kombinuje tradici české loutkářské profese s absurdním humorem. Pomocí prostředků klasického jarmarečního divadla zachycuje groteskní rozměr dnešní reality. Inscenace hry Richarda Balouse vzniká v koprodukci s pražským prostorem La Fabrika. Ve spolupráci s režisérem Jiřím Havelkou a scénografem Markem Zákosteleckým se na ní podílí kolektiv Divadla Drak v čele s Václavem Poulem a Janem Popelou.
Film: Menandros & Thaïs
Divadelně surreální sandálový film podle dobrodružných románů pozdního starověku.
Thaïs je během své svatby s Menandrem unesena piráty. Ve snaze ji vysvobodit se ženich mění v krvelačné monstrum, jeho koni narostou křídla, čarodějnice jej zaslíbí jiné ženě, král Xerxes jej zbaví mužnosti, ale přesto na konci vše dopadne šťastně. Šťastně?
(CZ/AT 2016, 129 min.)
Česky / německy – české titulky.
SIMONA BABČÁKOVÁ A JEJÍ IMPROVIZAČNÍ SKUPINA NO A! / SIMONA BABČÁKOVÁ AND HER IMPROVISATION COMPANY NO A! (SO WHAT!)
Improvizační skupina NO A! vznikla jako výsledek experimentů v Laboratoři Simony Babčákové. Inscenace jsou volnou improvizací a vznikají až přímo před diváky. Kombinace herecké a hudební improvizace vytváří spolu s kostýmy a světly dojem klasického činoherního představení, ale bez cenzury a s nekorektním humorem. Divadelní improvizace je umělecký tvar natolik citlivý, že do hry vstupují i nálady a pocity diváků, a výsledná inscenace se tak stává opravdu společným dílem. Mládeži do 15 let nepřístupné.
The improvisation group NO A! came about as a result of the experiments of Simona Babčáková’s laboratory. Their performances are loose improvisations and are created in front of the viewer. Over 15.
Raut
Veliké masky, loutky a zvěř! Přijměte pozvání na večírek do vybrané společnosti. Na raut, kde platí zákony – silnějšího. Nebo chytřejšího. Nebo rychlejšího. Kdo nežere, bude požrán. Geisslers v režii jednoho z nejosobitějších a nejvýraznějších loutkářů současného divadla Matiji Solceho. Na motivy známých i méně známých bajek francouzského básníka Jeana de La Fontaine.
Geisslers Hofcomoedianten je nezávislý divadelní soubor, který vznikl v roce 2002 v Kuksu. Již pět let působí v pražské VILE Štvanice. Ve své tvorbě propojují staré tradice s živým, současným divadlem. K barokní inspiraci přistupují s autorskou svobodou, mísí původní s novým, vzletné s přízemním, činohru, zpěvohru, loutkohru i tanec – tak, aby to Geisslery (i diváky) bavilo.
Reception
Large masks, puppets and animals! Accept an invitation to an evening with the crème de la crème. To a smorgasbord, where the stronger survives. Or the smarter. Or the faster. Who doesn’t eat, will be eaten. The Geisslers directed by one of the most distinctive and prominent puppeteers of modern theatre, Matija Solce. On the themes of the well-known and lesser-known poems from the French poet Jean de La Fontaine.
Postradatelní
Režie: Radek Beran, Buchty a loutky
Scénář: Buchty a loutky
Nové představení s loutkami, předměty a atmosférami volně na motivy filmu Sylvestera Stalloneho – Postradatelní.
Příběh o kdysi populárních, dnes už zapomenutých a nepotřebných… loutkách. Tito postradatelní hrdinové už nemusí nic dokazovat. Snaží se jen přežít, a když to opravdu stojí za to, jsou schopni jakkoli nemožné mise.
Charms je vinen! / Harms je kriv!
Režie: Matija Solce
Hudba, hraje: Matija Solce
Koncert padajících babiček
„Nějaká stařena se z nadměrné zvědavosti vyklonila z okna, vypadla a potloukla se.“
Vstupte do Charmsova nelogického stroje, vynálezu, který rozbíjí sklo, hraje symfonie a spouští příběhy, příhody a motivy jednoho z posledních představitelů ruské avantgardy. Herec, loutkář a hudebník Matija Solce prostřednictvím jemné animace měkkých realistických loutek, předmětů, materiálů, ale i groteskních kabaretních a instrumentálních pasáží splétá situační komedii, která absurditou nekonečných padajících babiček zpochybňuje a provokuje současné stereotypy.
Jádrem představení je originální nástroj, kompozice z akordeonů, dud, analogových mechanismů, částí panenek, midi technologií a hodin bez ručiček. Tento složitý orchestrion oživuje Charmsův příběh Stařeny a další známé i neznámé příběhy. V mžiku se tato témata mění z atmosférických leitmotivů v sarkastické popravy něžných postav.
„Matija Solce je v Hradci již po mnoho let pravidelným hostem a jeho tvorbu ani osobnost proto nejspíše není třeba nijak obsáhle představovat. Po delším čase se však hradeckému publiku letos znovu představí s čistě sólovým projektem, který tak může dát na jednu stranu vzpomenout na starší inscenace jako Malé noční příběhy, Happy Bones, Pulcinella, Pozor, los! a další. Inscenace Charms je vinen! však zároveň představuje další pokračování Solceho experimentování s mísením principů loutkového divadla a hudební kompozice, které si hradecký divák může spojovat třeba s divadelními projekty kapely Fekete Seretlek (Kar, Rat, Exit).“
Od 19:00 proběhne v rámci projektu Kitchen Table, který zaštiťuje lektorské oddělení Divadla Drak, debata studentů a studentek hradeckých středních škol. Všichni diváci jsou srdečně zváni ke společnému sdílení a diskusi.
Bar
Režie: Petr Erbes, Boris Jedinák
Koncept, scénář: Kateřina Císařová, Petr Erbes, Boris Jedinák a kol. Kostýmy, scénografie: Marek Cpin. Hudba: Miloslav König. Text písně: Ivan Voříšek. Hrají: Dita Kaplanová, Anežka Kubátová, Kateřina Císařová, Johana Matoušková, Miloslav König, Michal Bednář, Jakub Žáček, Tereza Klimovičová, Ivan Voříšek, Tomáš Pospíšil, Jiří Šimeček.
A znáte ten, jak přijde šest Hamletů na bar a objednají si jedno espresso? A znáte ten, jak si dají belgický chlebíček?
Přijďte zjistit, co se odehrává na divadelním baru během představení. Bar jako místo setkávání.
Zažijte unikátní divadelní projekt, ve kterém můžete nahlédnout na Divadlo Na zábradlí z netradiční perspektivy.
Site-specific performance adaptovaná z kavárny Divadla Na zábradlí do Klubu Divadla Drak částečně vychází z reálných příběhů, které se po dobu existence DNz odehrály za zády nic netušících diváků během představení. Jo, a znáte ten, jak přijde na bar Richard a objedná si třetí pivo?