Blátem po hlavě

V hospodě U Bryndáčků se za parného odpoledne, zrovna na syrečkové pondělí, sejde několik vesničanů, mrtvý kůň a sudičky, aby si společně či každý zvlášť lili na hlavu pivo. Hlad zahánějí syrečky a buřty, před horkem se schovávají do lednice, ale hlavně se snaží neztrácet hlavu. Což není zrovna snadné.

Unikátní loutková inscenace pro dospělé publikum kombinuje tradici české loutkářské profese s absurdním humorem. Pomocí prostředků klasického jarmarečního divadla zachycuje groteskní rozměr dnešní reality.  Inscenace hry Richarda Balouse vzniká v koprodukci s pražským prostorem La Fabrika. Ve spolupráci s režisérem Jiřím Havelkou  a scénografem Markem Zákosteleckým se na ní podílí kolektiv Divadla Drak v čele s  Václavem Poulem a Janem Popelou.

Stalker

Stalker je divadelní adaptací slavného románu Piknik na cestě od jedněch z nejvýznamnějších zástupců vědecko-fantastické literatury – bratrů Arkadije a Borise Strugackých. Příběh knihy se odehrává někde na Západě, v oblasti města, které navštíví mimozemská civilizace. Lokalita, kde po sobě zanechala stopy, se nazývá Pásmo. Kromě artefaktů s magickými schopnostmi, je území charakteristické fyzikálními anomáliemi, které vytvářejí pro návštěvníky smrtelné pasti. Kromě zaměstnanců Mezinárodního ústavu mimozemských civilizací mají o pozůstatky mimozemské návštěvy zájem i stalkeři – lidé, kteří riskujíce život, chodí do stráženého Pásma jen v noci a předávají předměty překupníkům. Největším předmětem touhy je podivná koule, která podle legend dokáže plnit ta nejtajnější přání. Hrdinové v Stalkerovi žijí v atmosféře degenerujícího světa a zároveň v pocitu, že existuje něco, nějaký odkaz, který nám někdo zanechal a který nám má pomoct zastavit pád a vyřešit všechny problémy. Jak se ale zachová člověk, který přistoupí k zářící kouli, aby vyslovil svoje přání, když pochopí, že koule neplní přání, která jsou vyslovená, ale utajená? Nezalekne se jich? Nezalekne se sám sebe?

Toto zpracování Stalkera v podání slovenského Teatro Tatro bude pokusem o společné zamyšlení nad základními filozofickými otázkami v kontextu s existující realitou – v prostoru našeho konkrétního, současného života.

Teatro Tatro je volné uskupení slovenských i zahraničních herců, režisérů, výtvarníků a nadšenců, kterým učarovalo divadlo. Je ojedinělým zjevem v pestré paletě divadelních produkcí, žánrů a tvořivých metod, jakož i permanentním provokatérem na cestě za novým syntetickým divadelním jazykem.

A stage adaptation of a famous novel ‘Roadside Picnic’ by famous science-fiction writers –  brothers Arkady and Boris Strugatsky. The production tries to meditate on the basic philosophic questions in the context of existing reality.

Z veřejných zdrojů podpořil:

Film: Menandros & Thaïs

Divadelně surreální sandálový film podle dobrodružných románů pozdního starověku.

Thaïs je během své svatby s Menandrem unesena piráty. Ve snaze ji vysvobodit se ženich mění v krvelačné monstrum, jeho koni narostou křídla, čarodějnice jej zaslíbí jiné ženě, král Xerxes jej zbaví mužnosti, ale přesto na konci vše dopadne šťastně. Šťastně?

(CZ/AT 2016, 129 min.)

Česky / německy – české titulky.

www.menandros.cz

SIMONA BABČÁKOVÁ A JEJÍ IMPROVIZAČNÍ SKUPINA NO A! / SIMONA BABČÁKOVÁ AND HER IMPROVISATION COMPANY NO A! (SO WHAT!)

Improvizační skupina NO A! vznikla jako výsledek experimentů v Laboratoři Simony Babčákové. Inscenace jsou volnou improvizací a vznikají až přímo před diváky. Kombinace herecké a hudební improvizace vytváří spolu s kostýmy a světly dojem klasického činoherního představení, ale bez cenzury a s nekorektním humorem. Divadelní improvizace je umělecký tvar natolik citlivý, že do hry vstupují i nálady a pocity diváků, a výsledná inscenace se tak stává opravdu společným dílem. Mládeži do 15 let nepřístupné.

The improvisation group NO A! came about as a result of the experiments of Simona Babčáková’s laboratory. Their performances are loose improvisations and are created in front of the viewer. Over 15.

 

Nákupní košík
Košík je prázdný!
Pokračovat v nákupu