Stalker

Stalker je divadelní adaptací slavného románu Piknik na cestě od jedněch z nejvýznamnějších zástupců vědecko-fantastické literatury – bratrů Arkadije a Borise Strugackých. Příběh knihy se odehrává někde na Západě, v oblasti města, které navštíví mimozemská civilizace. Lokalita, kde po sobě zanechala stopy, se nazývá Pásmo. Kromě artefaktů s magickými schopnostmi, je území charakteristické fyzikálními anomáliemi, které vytvářejí pro návštěvníky smrtelné pasti. Kromě zaměstnanců Mezinárodního ústavu mimozemských civilizací mají o pozůstatky mimozemské návštěvy zájem i stalkeři – lidé, kteří riskujíce život, chodí do stráženého Pásma jen v noci a předávají předměty překupníkům. Největším předmětem touhy je podivná koule, která podle legend dokáže plnit ta nejtajnější přání. Hrdinové v Stalkerovi žijí v atmosféře degenerujícího světa a zároveň v pocitu, že existuje něco, nějaký odkaz, který nám někdo zanechal a který nám má pomoct zastavit pád a vyřešit všechny problémy. Jak se ale zachová člověk, který přistoupí k zářící kouli, aby vyslovil svoje přání, když pochopí, že koule neplní přání, která jsou vyslovená, ale utajená? Nezalekne se jich? Nezalekne se sám sebe?

Toto zpracování Stalkera v podání slovenského Teatro Tatro bude pokusem o společné zamyšlení nad základními filozofickými otázkami v kontextu s existující realitou – v prostoru našeho konkrétního, současného života.

Teatro Tatro je volné uskupení slovenských i zahraničních herců, režisérů, výtvarníků a nadšenců, kterým učarovalo divadlo. Je ojedinělým zjevem v pestré paletě divadelních produkcí, žánrů a tvořivých metod, jakož i permanentním provokatérem na cestě za novým syntetickým divadelním jazykem.

A stage adaptation of a famous novel ‘Roadside Picnic’ by famous science-fiction writers –  brothers Arkady and Boris Strugatsky. The production tries to meditate on the basic philosophic questions in the context of existing reality.

Z veřejných zdrojů podpořil:

Film: Menandros & Thaïs

Divadelně surreální sandálový film podle dobrodružných románů pozdního starověku.

Thaïs je během své svatby s Menandrem unesena piráty. Ve snaze ji vysvobodit se ženich mění v krvelačné monstrum, jeho koni narostou křídla, čarodějnice jej zaslíbí jiné ženě, král Xerxes jej zbaví mužnosti, ale přesto na konci vše dopadne šťastně. Šťastně?

(CZ/AT 2016, 129 min.)

Česky / německy – české titulky.

www.menandros.cz

SIMONA BABČÁKOVÁ A JEJÍ IMPROVIZAČNÍ SKUPINA NO A! / SIMONA BABČÁKOVÁ AND HER IMPROVISATION COMPANY NO A! (SO WHAT!)

Improvizační skupina NO A! vznikla jako výsledek experimentů v Laboratoři Simony Babčákové. Inscenace jsou volnou improvizací a vznikají až přímo před diváky. Kombinace herecké a hudební improvizace vytváří spolu s kostýmy a světly dojem klasického činoherního představení, ale bez cenzury a s nekorektním humorem. Divadelní improvizace je umělecký tvar natolik citlivý, že do hry vstupují i nálady a pocity diváků, a výsledná inscenace se tak stává opravdu společným dílem. Mládeži do 15 let nepřístupné.

The improvisation group NO A! came about as a result of the experiments of Simona Babčáková’s laboratory. Their performances are loose improvisations and are created in front of the viewer. Over 15.

 

Raut

Veliké masky, loutky a zvěř! Přijměte pozvání na večírek do vybrané společnosti. Na raut, kde platí zákony – silnějšího. Nebo chytřejšího. Nebo rychlejšího. Kdo nežere, bude požrán. Geisslers v režii jednoho z nejosobitějších a nejvýraznějších loutkářů současného divadla Matiji Solceho. Na motivy známých i méně známých bajek francouzského básníka Jeana de La Fontaine.

 

Geisslers Hofcomoedianten je nezávislý divadelní soubor, který vznikl v roce 2002 v Kuksu. Již pět let působí v pražské VILE Štvanice. Ve své tvorbě propojují staré tradice s živým, současným divadlem. K barokní inspiraci přistupují s autorskou svobodou, mísí původní s novým, vzletné s přízemním, činohru, zpěvohru, loutkohru i tanec – tak, aby to Geisslery (i diváky) bavilo.

 

Reception

Large masks, puppets and animals! Accept an invitation to an evening with the crème de la crème. To a smorgasbord, where the stronger survives. Or the smarter. Or the faster. Who doesn’t eat, will be eaten. The Geisslers directed by one of the most distinctive and prominent puppeteers of modern theatre, Matija Solce. On the themes of the well-known and lesser-known poems from the French poet Jean de La Fontaine.

www.geisslers.cz

Blátem po hlavě

V hospodě U Bryndáčků se za parného odpoledne, zrovna na syrečkové pondělí, sejde několik vesničanů, mrtvý kůň a sudičky, aby si společně či každý zvlášť lili na hlavu pivo. Hlad zahánějí syrečky a buřty, před horkem se schovávají do lednice, ale hlavně se snaží neztrácet hlavu. Což není zrovna snadné.

Unikátní loutková inscenace pro dospělé publikum kombinuje tradici české loutkářské profese s absurdním humorem. Pomocí prostředků klasického jarmarečního divadla zachycuje groteskní rozměr dnešní reality.  Inscenace hry Richarda Balouse vzniká v koprodukci s pražským prostorem La Fabrika. Ve spolupráci s režisérem Jiřím Havelkou  a scénografem Markem Zákosteleckým se na ní podílí kolektiv Divadla Drak v čele s  Václavem Poulem a Janem Popelou.

Nákupní košík
Košík je prázdný!
Pokračovat v nákupu