NIE – We come from Far, Far Away / Přicházíme z daleka

Uvnitř velkého stanu je ještě jeden menší stan a v něm sedí chlapec. Má za sebou dlouhou cestu. Většinu času cestoval sám. Ukáže vám, co si vzal s sebou, poví vám, proč se na cestu vydal, a popíše, kudy putoval. Nemůže ale říct, jak jeho příběh skončí…

We Come from Far, Far Away je inscenace, která vychází z příběhů uprchlíků. Vznikla ve spolupráci s uprchlickým centrem v Askeru, zajišťujícím přijímání mladých běženců ve věku 13-18 let, kteří přicestovali sami, aby v Norsku požádali o azyl. Diváci usazení v jurtě sledují mladíky Omara a Rezana na jejich cestě ze syrského Aleppa až na Hlavní nádraží v Oslu. Rozdíl mezi hledištěm a jevištěm se stírá, hraje se i přímo mezi diváky.

Materiál, na jehož podkladu tvůrci z NIE tuto inscenaci vystavěli, má dokumentární charakter a soubor jej získal  prostřednictvím rozhovorů a workshopů, které pro mladé uprchlíky pořádal. Osudy těchto uprchlíků jsou jen těžko představitelné, oni sami jsou však, jako většina mladých lidí, plní energie, života a naděje na lepší budoucnost.

V inscenaci We Come from Far, Far Away vypráví NIE jeden z těchto příběhů prostým a zároveň podmanivým způsobem za použití živé hudby, vyprávění i stínového divadla. Diváci sedí těsně u sebe v důvěrném, malém prostoru mongolské jurty.

„Měl jsem stan, koupil jsem ho v Řecku v supermarketu. Visela tam cedule, ze které jsem dokázal vyluštit jenom cenu – 100 €, ta byla přeškrtnutá a červeně přepsaná na 40 €! Sleva! Připravil  jsem si peníze a postavil se do fronty. Snažil jsem se vypadat normálně. Když jsem se dostal na řadu, z kapsy jsem vyndal 40 €, dal jsem je tomu pánovi, ten je strčil do pokladny a něco mi řekl. Nerozuměl jsem. A pak na mě začal křičet, křičel čím dál víc. Vytáhl jsem telefon a začal jsem ho natáčet…“

Po každém představení následuje krátká diskuse.

Představení vzniklo za podpory norského Ministerstva kultury a norského Ministerstva zahraničí.

NIE We come from Far, Far Away (7)NIE We come from Far, Far Away (5)NIE We come from Far, Far Away (3)

 

Třetí gong aneb Loutky hrají divadlo

Maňásci, marionety, javajky, či snad raději stínové divadlo? Jaká loutkářská technika je ta pravá pro nově připravovanou inscenaci? V nejmenovaném loutkovém divadle se kvapem blíží premiéra, z čehož jde hlava kolem nejen ředitelce divadla a všem hercům, ale především režisérovi. Při zkoušení nestíhá, v noci hrůzou nespí a vlastně pořád netuší, co si s tím novým loutkovým kouskem počít… A navíc, čím více se premiéra blíží, tím víc se situace na zkušebně komplikuje a šmodrchá. Herci si nepamatují texty, scéna není vyrobená a k tomu ta nová, mladá, krásná herečka, které loutkové divadlo sice vůbec nic neříká, ale zato nadevše miluje zimní sporty…

S inscenací Třetí gong se do NDL opět vrátil tým plzeňské režiséra Tomáše Dvořáka, který je v NDL podepsán již pod celou řadou loutkových evergreenů (Alibaba a čtyřicet loupežníků, Krásný nadhasič aneb Požár Národního divadla, Labutí jezírko aj.). Tentokráte si vzal na mušku téma „divadlo na divadle“. Nebo přesněji – loutkové divadlo na loutkovém divadle!

Čistě iluzivní loutková komedie vznikla při příležitosti 65. výročí založení Naivního divadla a přála by si být oslavou loutkového divadla, jeho technických a uměleckých možností i jeho historie. A především by – v té nejlepší loutkářské tradici – chtěla bez výhrady bavit.

Hradecká kulturní pátračka

Královéhradecké kulturní organizace spojily své síly a na letní měsíce připravily pro své návštěvníky a diváky speciální program, Hradeckou kulturní pátračku.

Pátračka začíná v Labyrintu Divadla Drak, kde účastníci obdrží všechny potřebné informace a pracovní list s mapou. Další instituce už mohou navštívit v libovolném pořadí.

Uvnitř každé instituce nebo v jejím bezprostředním okolí se nachází jedno stanoviště, které je označeno logem pátračky. Prostřednictvím hry, splněním interaktivního úkolu, vyluštěním tajenky či rozřešením šifry účastníci získají indicii, díky které budou moci pokračovat dál v pátrání a zároveň nahlédnout do zákulisí kulturních organizací a vybraných profesí.

Hradecká kulturní pátračka nabízí účastníkům především zážitek a chce představit jednotlivé instituce jako živá, inspirativní a přátelská místa.

 

 

PRAKTICKÉ INFORMACE

Na Hradeckou kulturní pátračku se můžete vydat vždy o víkendu od 10.00 – 17.00.

Doporučený čas pro zahájení výpravy je mezi 10.00 – 15.30.

Délka trvání programu je cca 2 hodiny.

Je jen na vás, kolik času pátrání věnujete. Pokud však budete chtít objevit všechna tajemství a užít si jednotlivá stanoviště opravdu naplno, odhadovaná délka pátračky je cca 2 hodiny. Můžete ji však absolvovat i ve více dnech. Jednotlivá stanoviště a instituce jsou otevřené od úterý do neděle v čase od 10.00 – 17.00, stanoviště v Bio Central je přístupné každý den až od 13.00, stanoviště v GMU ve čtvrtky od 12.00.

Program je vhodný pro rodiny s dětmi.
Minimálně jeden z pátračů ve skupině by měl umět číst a psát, pátračka je určena pro děti od 10 let.

VSTUPENKY A KONTAKT

Hradecká kulturní pátračka začíná v Labyrintu Divadla Drak, Hradební 632, Hradec Králové 500 03.

Otevírací doba pokladny Labyrintu Divadla Drak
sobota – neděle od 10.00 do 17.00 hodin

Ceny vstupenek
jednotlivé 70 Kč
skupinové 50 Kč (lze uplatnit od 3 osob, cena za osobu)

Rezervace
+420 601 154 379
rezervace@draktheatre.cz

Předprodej na www.hkpoint.cz, Turistické informační centrum, Eliščino nábřeží 626/9, Hradec Králové 500 03.

Nákupní košík
Košík je prázdný!
Pokračovat v nákupu