O překrásné Vasilise

Představení  Tanečního divadla Honzy Pokusila inspirované klasickou ruskou pohádkou o odvážné Vasilise, která je nucena jít do služby k Babě Jaze, aby získala zpět oheň pro svou rodinu. Taneční pohádka pro děti již od 4 let.

TaneČní divadlo Honzy Pokusila

Taneční divadlo Honzy Pokusila je společnost scénického tance působící v Hradci Králové od roku 2005. Taneční divadlo v Hradci Králové organizuje celoroční kurzy současného tance, neo-baletních lekcí pro děti a dospělé. Hlavní činností divadla je aktivní vystupování na variabilních scénách českých i zahraničních divadel pro děti i dospělé diváky.

Zakladatelé TDHP jsou Barbora Machová Křováčková a Štěpán Mach, kteří spolu tančili v angažmá ve španělském souboru DA.TE Danza pod vedením mexického choreografa Omara Mezy Frías (Mexico – Španělsko). Jejich taneční styl je ovlivněn technikou choreografů s nimiž v zahraničí působili,konkrétně technikou Omara Mezy, Joa Alegada (USA) a jazzovým cítěním Marty Celie (Kuba-USA), Janem Kodetem (ČR).

V současné době divadlo Honzy Pokusila pracuje na projektech podporovaných městem Hradec Králové a Královéhradeckým krajem.

www.honzapokusil.cz

 

Romské pohádky

Tradiční české pohádky zná každý, ale kolik znáte pohádek romských? Jsou v mnohém odlišné, ale společné mají dobrodružství, vtip a hlavně dobrý konec.

Romské pohádky kombinují krátká vtipná vyprávění, romsky pherasuňi paramisi, a hrdinské pohádky, romsky viteziko paramisi. Pohádek uvidíte hned pět: Svině nevěsta vypráví o Romovi, který si díky své chytrosti vzal nejkrásnější nevěstu široko daleko, zatímco jeho soused ostrouhal. Hlavní postavou v pohádce O Preparúdovi je „největší ze všech čarodějů,“ na kterého ale vyzraje mladá Verunka. Mazaná Romčina hádanka pomůže k osvobození jejího muže z vězení. Typickým příkladem hrdinského vyprávění je pohádka o tom, Jak žil Rom s čarodějčinou dcerou, a pětici vyprávění uzavírá historka o tom, Co se Romovi zdálo a jak se mu sen nenadále splnil.

Pohádky jsou doprovázeny podmanivými romskými melodiemi a hlavně živě zpívanými písničkami, jako je Andro verdan, Duj duj nebo Odi kaľi mačkica. Dětem tak nenásilnou formou přiblíží pro mnohé neznámou romskou kulturu, jejich jazyk a hudbu. Představení vychází z autentických záznamů romských vyprávění, jak je nahrála a ve své knize zachytila indoložka a zakladatelka české romistiky Milena Hübschmannová.

Krutý krtek je společensky užitečné divadlo, které poutavou a hravou formou spojuje diváky s aktuálními společenskými tématy a nabízí jim sílu sdíleného okamžiku tady a teď. Zakladatelem této divadelní platformy je herec Karel Kratochvíl, absolvent Katedry alternativního a loutkového divadla DAMU.

Each of us is familiar with traditional Czech fairy tales, but how many Romani stories do you know? They somewhat differ but likewise Czech ones they are adventurous, witty, happily-ending. The performance bases on authentic records of Romani stories as recorded and depicted by an Indologist, the Czech founder of Romani studies, Milena Hübschmannová. Children will explore the Romani culture, the Romani language and music.

Hra o trůn

 

Když musíš, tak musíš! Odskočte si s Bratry v tricku, kteří hravou formou míří přímo na mísu ožehavého tématu a nejen žonglováním záchodovými prkýnky, papíry a štětkami přibližují nejmenším divákům místo, kam i císař pán chodí sám. Spláchněte starosti na originální vyvoněné rodinné show, ve které jde o… trůn!

 

Toto v České republice ojedinělé duo počalo společně fungovat v květnu roku 2009. Bratři v tricku předvádí své kousky na nespočtu akcí u nás i ve světě. Jejich specializací je propojování technicky náročného žonglování s pohybem a výrazem. Snaží se co nejméně kopírovat zkostnatělé cirkusové vystoupení a vytváří moderní show. Jejich vystoupení jsou stavěná tak, aby se diváci bavili nejen precizním žonglováním, ale i divadelní stránkou.

A toilet fairy tale with the juggling of toilet seats, toilet paper and toilet brushes. 

www.bratrivtricku.cz

Dlouhý, Široký a Bystrozraký

STUDIO DAMÚZA – CZ

Klasická pohádka K. J. Erbena v provedení 4 herců, 7 marionet D a 1 plicovačky. To vše kolem jednoho kulatého stolu. Už jste někdy něco slíbili? A vzápětí byste to nejraději vzali zpět?

Máte dobré přátele? A jsou někdy tak ochotní, že byste je raději neměli? Už jste se ocitli tváří v tvář nebezpečí? A navíc proto, že jste to slíbili? Rozhodovali jste se někdy mezi touhou a strachem? A jak jste se rozhodli?

Inscenace byla oceněna hlavní cenou Erik na festivalu Přelet nad loutkářským hnízdem 2003. Filip Jevič získal cenu za režii a Tomáš Jeřábek za herecký výkon na Mateřince 2005.

DSB04

 

DŠB4

Svět z papíru

Interaktivní hravé představení pro čtyři tanečníky, jednoho hudebníka, děti a tisíc listů papíru.

Arch papíru A4 odkazuje k úřadu, kanceláři, povinnosti. Ministři, soudci a úředníci přenášejí vysoké a těžké stohy spisů sem a tam a přitom funí. Černé na bílém, to je směrodatné. Papír sám je přitom jedním z posledních přírodních materiálů naší civilizace. Strohá A4 ožívá, když ji zmačkáme. Zjišťujeme, že má paměť – paměť hmoty a tvaru. Papír stárne a brázdí ho vrásky jako tvář starého člověka. Nikdy už nebude tak rovný a hladký, jako když byl nový. Ztrácí bílou novost, avšak získává paměť příběhů, které do něj byly vepsány.

Choreografka Mirka Eliášová ve svém konceptu osvobodila listy uvězněné v balíku a vypustila na svět obživlou bílou lavinu. Čtyři tanečníci i přítomné děti na jevišti zažijí dobrodružství objevování prostoru, pohybu, bezmezné inspirace a čiré radosti prostřednictvím obyčejného kousku papíru.

Hudebně taneční spolek HTSpE je platformou pro vznik a uvádění hudebně tanečních komponovaných pořadů pro děti i dospělé, často s fyzickým vtažením diváka do děje na jevišti. Projekty vznikají v úzké spolupráci skladatele a choreografa. Je kladen důraz na jednotu myšlenek a podporu nových postupů jak technologických (elektroakustická hudba) tak tvůrčích (experimentování zejména v počáteční fázi tvorby – hledání pohybového materiálu pomocí cílených improvizací a podpora osobnosti a osobitosti spolupracujících tanečníků).

An A4 sheet refers to office, authority, duties. In her concept, a choreographer Mirka Eliášová, frees sheets of paper imprisoned in a parcel and releases a live white avalanche.

Four dancers and children on the stage embark on adventure while exploring space, movement, boundless inspiration and pure joy via an ordinary piece of paper.

Čarovná rybí kostička

NAIVNÍ DIVADLO LIBEREC – CZ

Hudební pohádka o kostičce, která má kouzelnou moc. Bylo jednou jedno království, chudé jako ta kostelní myš, která se zabydlela v prázdné královské pokladně. Na výplaty dvořanů a služebníků už dávno nezbývaly dukáty, a tak na královském hradě nakonec skoro nikdo nezůstal. Jenom nešťastný král, nemocná královna a jejich dcera Alenka. A abychom nezapomněli, ještě tam žilo sedmnáct Alenčiných mladších sourozenců, o které se ona musela od rána do večera starat. A že těch starostí s tak početnou drobotinou není málo, o tom tedy nepochybujte! Vypravit z postele, připravit snídani, uvařit oběd, umýt nádobí a společně vyrazit do města na vycházku… a tak pořád dokola.

Myslíte, že Alence v tomhle kolotoči ještě zbyla chvilka pro sebe? Čas na vdávání by už pomalu měla, ale na svatební myšlenky jí naopak čas nezbývá vůbec žádný… A přitom princ Princmetálius je tak krásný a hodný. Naštěstí v království žije i dobrá víla Bábrlína a ta Alence věnuje kouzelnou rybí kostičku. Kostička však umí splnit přání pouze jednou jedinkrát a ještě k tomu tehdy, je-li použita v tu správnou chvíli… Ale kdy ta chvíle přijde? Je to už teď, anebo ještě ne? Možná že zítra bude kouzelných sil potřeba mnohem víc… A kdo ví, co přijde pozítří?

Jediná pohádka z pera slavného anglického romanopisce, Charlese Dickense, patří do zlatého fondu moderních pohádek. Vychází z tradice literárního realismu, kterého byl Dickens dvorním představitelem. I proto je příběh Alenky a je- jího chudého otce krále – přes všechny své bláznivé peripetie – vlastně zcela uvěřitelný. A jelikož byl Dickens ke všemu Angličan, můžete se těšit i na velkou dávku typického anglického humoru. To vše v režii a výpravě Markéty Sýkorové, která svou vlastní dramatizaci doplnila i o řadu krásných písniček.

Čarovná rybí kostička I

Čarovná rybí kostička II

Nedělání / Vááánoce!

14:00 – 16:00 Hry a dílny v Labyrintu (přijďte a odejděte kdykoli budete chtít)

16:00  – Příběh dědka Všudyfouse / Anička a letadýlko

Vááánoce! Vůně perníčků, šustění jehličí, v ruce kakao a nohy v teple. A co té pohádkové pohodě řekne jeden mrzutý dědula? Příběh dědka Všudyfouse od Aničky a letadýlka o tom, že na Vánoce by neměl být nikdo sám. 

Pro děti od 4 let. Program připravují lektoři a dobrovolníci Divadla Drak ve spolupráci se ZUŠ Střezina.   

Koncepce Jana Nechvátalová a Klára Svobodová. 

Pulcinella

Inscenace sestává z řady komických situacích a její základ tvoří tradiční italský charakter, Pulcinella. Postava, která nerespektuje žádné autority a nezná strach. Loutkový minimalismus, ve kterém je první loutka stvořena z ničeho, aby se hned začala poohlížet po partnerovi, se kterým by mohla hrát.. Dle tradice italského maňáskového divadla čelí Pulcinella postavám všelijakých ničemů a především smrti. V kontrastu s tradicí je však příběh ukončen bez vítěze.

„Matija Solce staví své inscenace na inovativnosti, hravosti a poutavosti. Při minimalistickém používání nejrůznější divadelních postupů se pohybuje od absurdity k surrealismu, od fantaskna k bizarnostem všedního dne. Zároveň vede divákovu pozornost s precizností hudební partitury, která svou logickou stavbou neponechává prostor pro náhodu.“ Výrok poroty na festivalu v Lublani, Slovinsko.

2003 cena za invenční přenos tradice do současnosti na setkáních Slovinský loutkářů, 2004 druhé místo na festivalu Mittelfest (cena Marionetta D’oro), cena ̈Blessed Gift ̈ festival Treff 2007 (Estonia).

A na noze pevnina

Autorská inscenace o nezdolné touze hýbat se a tančit. Malá holčička Jazmína nejraději ze všeho skáče a tančí. Jednoho dne se však něco přihodí a ona najednou tančit nemůže. Začne si všímat, co se hýbe a tančí kolem ní. Dobrodružství imaginace a radosti ze hry, ve které se prolíná fantazie s realitou, může začít!

Něžně dravý a skutečný příběh o radosti z pohybu pro děti a děti v nás.

Napsali o nás:

„Jazmína Piktorová se s publikem osobně seznámí ve foyer a odvede si ho do studia, díky svému kouzlu a důvěryhodnosti je okamžitě jejich, až má člověk strach, že se jí děti v dobré víře přimotají do akce. Inscenaci otvírá televizní šot, v němž se malá tanečnice svěří, že chce být baletkou. Scénou je pokoj se záclonami, všechno v ní má svou funkci a smysl. Pevnina v poetickém názvu je sádra na zlomené noze, což roztančené dívce brání nejen v tanci. Pohybové a taneční divadlo se potkává s lyrickou klauniádou, beze slov, přesto srozumitelnou. Pohotová výtvarnice několika tahy oživí degasovskou baletku, zaplaví scénu hmyzem, když Jazmínu trápí mravenčení pod sádrou, nebo z barev kouzelně rozpíjí světy vesmíru i fantazie. Zdánlivě jednoduchý nápad, ale s ohromným účinkem, tanečnice i malířka na sebe slyší, vnímají rytmus. Kdyby existoval měřič žasnutí, věřím, že malí i velcí by vykazovali stejnou hodnotu. Špalková a spol. sáhli do vlastních vzpomínek, a aniž by odkazovali na jakéhosi Tuláka po hvězdách pro nejmenší, v inspirované miniatuře, která šetří slovy, otevřeli vzpomínky i dospělým. A ve čtyřiceti minutách oslavili pohyb, tanec, divadlo a fantazii, na kterou může být handicap krátký.“

Petr Mareček, MF DNES, 25. 2. 2019

„A nakonec nejkrásnější, nejnevinnější, nejnajivnější a nejsmyslnější ve své kráse – naděje. Nevyčerpatelná, nezlomná, neomezená, čistá naděje dítěte. Žádné obavy, pochybnosti a omezení. Naděje, kterou jsme my dospělí mívali. Při sledování inscenací nabýváme dojmu, že není důvod, proč bychom v nás znovu neměli důvěřovat dítěti. Jedna silná připomínka, že divadlo a představivost přesahují jakýkoliv handicap.”

Úryvek z recenze našeho vystoupení od dramaturgyně Stely Mišković na Mezinárodním festivalu alternativního divadla FIAT v Černé Hoře, srpen 2020

Studio DAMÚZA – Houpací pohádky

Co všechno může vidět malé růžové velblouďátko, podívá-li se na svět z výšky? Co může zažít během jedné nečekané noční jízdy po obloze, vyhoupne-li se na rožek měsíce? Možná se stane svědkem děsivé loupeže ukrutného Jollyho Jokera. Možná uslyší rolničku bledě modrého autíčka cililink, stojícího právě na startu velikého závodu… Možná. Kdo ví. Cesta po obloze je dlouhá a velblouďátko je přeci jen maličké a tuze unavené…

Houpaci_pohadky2Houpaci_pohadkyHoupaci_pohadky_3

Nákupní košík
Košík je prázdný!
Pokračovat v nákupu