Studio DAMÚZA – Houpací pohádky

Co všechno může vidět malé růžové velblouďátko, podívá-li se na svět z výšky? Co může zažít během jedné nečekané noční jízdy po obloze, vyhoupne-li se na rožek měsíce? Možná se stane svědkem děsivé loupeže ukrutného Jollyho Jokera. Možná uslyší rolničku bledě modrého autíčka cililink, stojícího právě na startu velikého závodu… Možná. Kdo ví. Cesta po obloze je dlouhá a velblouďátko je přeci jen maličké a tuze unavené…

Houpaci_pohadky2Houpaci_pohadkyHoupaci_pohadky_3

MALÍŘI / PAINTERS

Bratři v tricku v představení Malíři nechávají všechna komediální klišé za sebou a pozvedávají je do nové akrobatické formy. Třicetiminutová  show vykouzlí úsměv na tvářích dětí i dospělých. Pouliční představení plné předmětové manipulace, žonglování, drobné akrobacie a jemného humoru. Nejedná se o akademické malíře ani o portrétisty, krajináře či karikaturisty, ale o malíře pokojů. O tom, co všechno umějí tito malíři se svými štětci a štaflemi, se nechte přesvědčit sami.

 

Two painters – and dont excpect the chaplin grotesque with the ladder only…The Trick Brothers in the performance Painters leave all comedy clichés behind and elevate them to a new acrobatic forms. 30-minute show put a smile on the faces of children and adults 

 

Divadlo ALFA – Kolíbá se velryba

I ve velrybím břiše může být nakonec jako v pokojíčku…A ani strašní piráti nemusí zůstat strašnými piráty navždycky…

V Bibli skončil v břiše velryby prorok Jonáš. V naší hře skončí tamtéž dva piráti – Žvanda a Planda. Ale i ta velryba i ti piráti jsou plodem hravosti a fantazie 2 herců – klaunů, a ty všechny si ovšem vymyslela paní autorka. („Kolíbá se velryba“ je její sedmou hrou v repertoáru Divadla Alfa.)

Všechno začíná tím, že si dva klauni vyrobí papírovou čepici, která by vlastně docela dobře mohla být i lodí, ale ouhá – i pirátskou lodí, na níž plují již zmínění Žvanda a Planda. Ti nakonec skončí ve velrybím břiše, Ale naštěstí „jde kolem velryby“ i hvězdička spadlá z nebe, jež – jak známo – umí plnit přání… A právě z jejího, zcela nenápadného podnětu se dva „oškliví“ piráti „jaksi mimochodem“ napraví a „jaksi mimoděk“ v nehostinných velrybích útrobách zbudují vlastními silami útulný pokojíček.

DSC_3919 DSC_3965 DSC_4017

 

HEADSPACE

Headspace je automatické minidivadlo pro jednoho diváka, jakási instalace s robotickými herci a programovaným pohybem.

Koncept projektu je vytvořit klidný malý prostor pro veřejnost. Na dvě minuty si divák nasadí novou obří hlavu, která mu sklouzne na jeho starou a odřízne jej tak od vnějšího světa. Za tlumeného světla se odehraje plně automatizované představení s živou robotikou. Představení nevyužívá žádné obrazovky ani hudby – všechny zvuky jsou akustické a vytvářené v přítomnosti. Jedná se o Nevirtuální realitu!

Headspace je reakcí na rostoucí fenomén času, který trávíme u obrazovek během každodenního života, stejně tak jako na umělou inteligenci ovládající nejen svět společenských médií. Uvnitř instalace Headspace není možné telefonovat ani používat fotoaparát – divák se může pouze dívat vlastníma očima.
V předchozích projektech používal Electric Circus dálkově ovládané roboty.

Headspace je plně automatizovaná instalace. Dálkové ovládání je nahrazeno programováním speciálně vyvinutým softwarem a zařízeními, které můžeme nazvat „intuitivní programování.“ Výsledek je propojení oživlých přístrojů a robotků.
Diváci popisují Headspace jako oživlý komiks, ale mějte na vědomí, že nepoužívá ani jediného milimetru filmu!

Headspace is a automated miniature theater for 1 spectator at the time, an installation with robotic actors and programmed mechanics. The concept is to provide a quiet little space for the public. For 2 minutes the spectator puts on a new giant head, it slides gently over his old head and it shuts him off from the outside world.

 

O rytíři bez koně

V dávných dobách nemohl být rytířem nikdo, kdo nevlastnil koně. Ten byl nejdůležitější součástí rytířovy výbavy. Ale přesně to se stalo rytíři ve hře mladé polské autorky Marty Guśniowské O rytíři bez koně. Její pohádka představuje Rytíře, který nemá Koně, a také Koně, který je pro své ustavičné škytání bez Rytíře. Právě proto jsou oba hrdinové velmi nešťastní a jeden druhému chybí.

Žijí v sousedních královstvích, ale vzájemně o sobě nevědí. Oba však věří, že nakonec najdou někoho, kdo dá jejich životu smysl, a proto se oba vydají do světa hledat svůj osud. Inscenace o tom, jak důležité je toužit po něčem a nikdy se nevzdávat.

bulletin_rytier_stranka_1

o_rytierovi8

 

 

                                                                                                   

 

HLÍNA, HRA A ROŠŤÁRNY / CLAY, PLAY AND MONKEYSHINES

Ve svém posledním projektu se Joachim Torbahn věnuje jedné z nejstarších lidských výrazových forem – hlíně. Hlína skrývá nepřeberný počet tvůrčích možností. Skrze hnětení, ťukání, tepání, trhání, či lepení nás hlína přenese do prvotního smyslového zážitku, do úžasného a kouzelného světa prapůvodních příběhů o stvoření a transformaci.

Úvod představení je v českém jazyce.

www.thalias-kompagnons.de

A visual art adventure for anyone aged 4 and up.

Joachim Torbahn has managed to create an internationally acclaimed, innovative synthesis of visual art and theatre. His new piece is devoted to one of humankind’s earliest means of expression: clay offers a myriad of creative possibilities and handling it is a very primal, sensuous pleasure.

 

Babička, děda a já

SKŘÍTEK / FAIRY

Ve světě, ve městě, tam to jistě vypadá jinak! A tak se skřítek vydá do světa a…

Někde v lese, nebo na louce, možná i kousek za vesnicí, prostě tam, kde si jich nikdy žádní lidé nevšimnou, žijí skřítci. Není jich moc, ale ani málo, prostě tak akorát.

A jedné skřítkové mamince a skřítkovému tatínkovi se zrovna narodil malý skřítek! Všichni mají radost, zvláště když zjistí, že malý skřítek, který roste jako z vody, má velké hudební nadání. Na co sáhne, to krásně hraje, zpívá si jen tak a všichni ho mají rádi, hlavně jeho kamarádka, malá skřítková slečna. Jenže…

Jenže malý skřítek si myslí, že v lese, na louce, ba i kousek za vesnicí je trochu nuda a ta jeho kamarádka je taková… obyčejná. Ve světě, ve městě, tam to jistě vypadá jinak! A tak se skřítek vydá do světa a…

A jak to dopadne, uvidíte v nové pohádce Buchet a loutek.

 

In a forest, on a meadow or maybe just out of a village, in places where no people can see them, the fairies have their homes. They are neither many, nor few, just enough…

 

 

Návštěva včelího domu

Návštěva s Karlem Zubatým, včelařem Divadla Drak, hvězdářem a
učitelem v jedné osobě.

V první jarní den roku 2017 založilo Divadlo Drak na své střeše včelstvo a
zahájilo svoji první mezidruhovou komunikaci.

Výstava “Včelí dům” je transformací výtvarného a divadelního labyrintu do
imaginárního včelího úlu. Stejně jako má včelí úl vytvořený člověkem mnoho
rozličných estetických podob, tak tento divadelní úl expanduje
prostřednictvím  různých médií do řady forem a volných asociací.
V multimediální instalaci se potkávají různé přístupy a druhy umění, socha,
film, zvuk a text.

Zúčastnění umělci: Gerda Johanna Cammaer, Irina Gheorghe a Alina Popa (*The
Bureau of Melodramatic Research*), Anna Hulačová , Matěj Al-Ali, Tomáš
Šenkyřík  a designové studio *Onkubátor* (Ondřej Trnka, Klára Zahrádková
a Petr Láska).

Kurátoři Michal Kindernay a Radoslava Schmelzová.

PLI

PLI je nový projekt Viktora Černického na pomezí instalace, performance, tance a cirkusu, ve kterém se jediný aktér, po vzoru barokního filozofa G. W. Leibnize, naplno vrhá do schizofrenní rekonstrukce světa. Barokní robustnost je nahrazena prostorovou skromností a těžkopádné narůstání motivů kompenzuje materiální minimalismus.

Architektura prostoru nebo design našeho myšlení – PLI je fyzickou reflexí, která konfrontuje křehkou stabilitu těchto struktur s neproměnnou dynamikou člověka.

Viktor Černický obdržel za inscenaci PLI Hlavní cenu České taneční platformy za rok 2019 za originální přístup k choreografii i mimořádný jevištní výkon a Cenu diváků.

Představení vzniklo ve spolupráci s: BuranTeatr Brno, CNK Záhrada v Banské Bystrici (SK), Stanica Žilina-Zariečie (SK), Théâtre De L’arsenal ve Val-de-Reuil (FR), CIRQUEON Praha, Divadlo Alfréd ve dvoře, Studio Alta a Festival Bazaar, Divadlo Pôtoň (SK), Festival Kiosk (SK), Operaestate Bassano del Grappa (IT).

Představení vzniklo za finanční podpory Ministerstva kultury ČR a Statutárního města Brna.

 

PLI is a new dance/circus performance created by Viktor Černický. In strictly limited space and with 22 conference chairs, a single performer confronts the fragile structures of architecture and design of our thoughts with an endless human dynamics.

Viktor Černický was awarded the main prize of Czech Dance Platform in 2019 for original approach to choreography and outstanding performance in the production PLI. The same production was also awarded with the Audience Award.

 

 

Nákupní košík
Košík je prázdný!
Pokračovat v nákupu