Cirkus Dobronka

MESEBOLT BÁBSZÍNHÁZ, MAGAMURA – HUN

„Kdyby tak bylo možné vrátit ten čas, co v našem ospalém městečku pobýval onen slavný cirkus,” přemítá dobronský hodinář Aladár Vogeltanz.“ Tehdy se všem ženským rozzářily oči, chlapům se nakroutily kníry a celé město se zatajeným dechem kroužilo kolem rozsvíceného šapitó… Ta krása už je ale dávno pryč, po zemi se honí jen útržky plakátů a naše Dobronka znovu usíná ve své všednodennosti… Copak už není možné vrátit do ulic města a do srdcí lidí svátek, kouzla a zázraky?” – “Jakpak by ne…,” odpovídá Aladárovi náhle světlo pouliční lampy… A tak se nebeský kolotoč nad Dobronkou zanedlouho znovu roztáčí podivuhodnou silou jednoho snu, závratí umanutosti, dobrodružství práce a tvoření, legrace a sousedské pospolitosti.

Vznik našeho představení vedlo mimo jiné i přání vrátit na maďarskou loutkovou scénu dávno opomíjenou techniku tradičních trikových marionet, vzdát hold jejím lidovým tvůrcům a najít způsob, jak i dnešní diváky okouzlit jejich půvabem a krásou.

DSC_0410

DSC_0437

Medová královna

Dědeček včelař pošle svou malou vnučku do úlu pro med. To ale není tak snadné, jak by se na první pohled mohlo zdát. Na cestě k sladkému pokladu je třeba překonat řadu překážek, naučit se pokoře a trpělivosti. Vnučka se postupně dozvídá, kde se takový med vůbec bere a jak jej získat. Dědeček jí pomáhá překonat strach a učí ji mluvit se včelami jejich řečí tak, aby si získala jejich náklonnost a snad i přátelství. Díky jeho moudrým radám, vlastní odvaze a pomoci jedné ztracené včely v nesnázích nakonec děvčátko přece jen pozná tajemství úlu, získá důvěru včelí královny a stane se dobrou včelařkou.

Do hajan!

Autorská inscenace režisérky Veroniky Poldauf Riedlbauchové určená dětem od tří let stojí na pomezí poetického fyzického divadla a klaunské grotesky. Vychází z všem dobře známé situace, kdy už by děti měly jít spát, ale najednou v sobě objeví netušenou zásobu energie a zjišťují, že se jim ještě ani trochu spát nechce. To vše k pramalé radosti tatínka, který si maloval, jak je bez problémů uloží do postele.

Riedlbauchová absolvovala režii na KALD DAMU pod vedením prof. Josefa Krofty a následně studovala fyzické herectví na Institut del Teatre v Barceloně. A právě poetické fyzické divadlo se stalo těžištěm její tvorby, v poslední době především ve spolupráci se skupinou Bratři v tricku, s nimiž vytvořila trio úspěšných a oceňovaných inscenací Plovárna, Funus a Lov. Vedle toho se věnuje také operní režii, choreografii či tvorbě komponovaných pořadů hudby a poezie.

Sto roků Karkulky 1 – O červené Karkulce

DIVADLO JEDNOHO EDY – CZ

Byla jednou jedna holčička a ta holčička se jmenovala… to je vlastně jedno. Totiž, když měla jednou narozeniny, dostala od maminky červenou čepičku – karkulku – a protože tu karkulku nosila pořád na hlavě, nikdo té holčičce neřekl jinak než Červená Karkulka…

Studio DAMÚZA – Momotaró

Momotaró je tradiční japonský příběh. Stejně jako naše představení vypráví příběh sirotka, kterého jednoho dne z vody vyloví bezdětný pár. Připluje schovaný v broskvi, japonsky momo. Odtud dostane i své jméno – Momotaró. Když vyroste, vydává se bojovat s démony, kteří sídlí na dalekém ostrově. Cestou potkává své spojence a přátele, kraba, úhoře a velrybu. Momotaró s jejich pomocí démona přemůže a vrací se domů za svými rodiči.

Inscenace vznikla jako semestrální/absolventská práce studentů Katedry alternativního a loutkového divadla DAMU v Praze.

Napsali o nás: Recenze Barbory Etlíkové z 15. 5. 2017: „ Inscenace dokázala příběh převyprávět beze slov, neiluzivně, a navíc tak, aby mu rozuměly i tříleté děti. Soudě podle soustředění dětského publika se to dařilo skvěle. Žádné výkřiky ani otrávené zlobení. Zdálo se, že všichni v šapitó napjatě sledují dění. Myslím, že se to povedlo díky tomu, že se tvůrci vyjadřují skrze situace, které děti důvěrně znají z každodenní zkušenosti.“

Minimax a mravenec

Napadlo vás někdy, jaké by to bylo, kdybyste byli na jeden den maličcí jako mravenci? Co byste si chtěli užít? Na co byste asi museli dávat pozor? Přežili byste vůbec jeden jediný den? Pohádka Minimax a mravenec vám právě jeden takový den, jednoho neobyčejného chlapce, ukáže. Loutkové představení od moderního autora ze světa hmyzu, plné napínavých momentů a přírodovědeckých poznatků.

Divadelní soubor Divadlo KAKÁ byl založen v červnu roku 2010 absolventkami pražské DAMU. Od té doby nazkoušel dvanáct loutkových představení pro děti. Jeho členy jsou herečky Štěpánka Vanická a Jana Kollertová. KAKÁ se zaměřuje především na dětské diváky. Jejich pohádky jsou interaktivní, plné písniček a loutek navržených a vyrobených profesionálními scénografy. Loutkové scény prolínají scény činoherní a dynamicky se střídají, aby i ten nejmenší divák udržel pozornost. Zároveň jsou představení koncipována tak, aby si na své přišli i rodiče.

http://divadlokaka.cz/

Tygr Bábovek

Příběh o tom, jak se malý tygr bojí všude a všeho. Jak mu ukrutně kurážní tygři, jeho bratranci, vezmou jeho tygří pruhy, protože svou bojácností dělá všem tygrům jenom ostudu a jak si malý tygr vybojuje  svoje tygří pruhy zpět.

Photo09_24

 

Noc divadel 2017

V Noci divadel se většina divadel otevře svým věrným divákům i těm, kteří do divadla běžně nechodí. V tu jednu magickou noc mohou všichni nahlédnout do míst, kam normálně divák nemůže, nebo dokonce nesmí.

AUTOMAT DRAK
20:00 – 24:00
Divadlo, hudba a hutná divadelní polévka.
Vstupte do Automatu Drak a uvidíte utajovaný divadelní život, o kterém se vám nesnilo.
Ať už se cítíte být dítětem, nebo spíš dospělým, Automat Drak je pro vás to pravé.
vstup volný

www.nocdivadel.cz

(Pokračování textu…)

DRAK NA DOMA: A do třetice všeho…

Po výletech mezi indiány či do cirkusového zvěřince se Divadlo Drak obrací zpět k lidové klasice. Z inscenace A do třetice všeho… se dozvíte, že bez práce nejsou svatební koláče, že kdo přespříliš rozmazluje svoje děti, ten riskuje, že jimi bude sněden, a že krást se opravdu, ale opravdu nevyplácí. Moudrost a půvab klasických pohádek se tu navíc snoubí s magií loutkového divadla, romantikou starých hracích skříní a nenahraditelnou energií živé hudby.

Inscenace A do třetice všeho… je určena nejmenším divákům a vychází z klasických pohádek, jak je zaznamenali Karel Jaromír Erben, Božena Němcová a další. Inspiruje se slavnou tradicí lidového loutkového a jarmarečního divadla či fenoménem kramářské písně a hledá pro ně nové, současné výrazové prostředky. Trojici příběhů, ve kterých magická trojka hraje trojnásobnou roli, tak budeme vyprávět podobně, jak to lidoví loutkáři dělají už po staletí. A přece jinak…

A do třetice všeho…

Po výletech mezi indiány či do cirkusového zvěřince se Divadlo Drak obrací zpět k lidové klasice. Z inscenace A do třetice všeho… se dozvíte, že bez práce nejsou svatební koláče, že kdo přespříliš rozmazluje svoje děti, ten riskuje, že jimi bude sněden, a že krást se opravdu, ale opravdu nevyplácí. Moudrost a půvab klasických pohádek se tu navíc snoubí s magií loutkového divadla, romantikou starých hracích skříní a nenahraditelnou energií živé hudby.

Inscenace A do třetice všeho… je určena nejmenším divákům a vychází z klasických pohádek, jak je zaznamenali Karel Jaromír Erben, Božena Němcová a další. Inspiruje se slavnou tradicí lidového loutkového a jarmarečního divadla či fenoménem kramářské písně a hledá pro ně nové, současné výrazové prostředky. Trojici příběhů, ve kterých magická trojka hraje trojnásobnou roli, tak budeme vyprávět podobně, jak to lidoví loutkáři dělají už po staletí. A přece jinak…

Nákupní košík
Košík je prázdný!
Pokračovat v nákupu